به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز، جواد کاظم نسب الباجی امروز در شورای اداری استان خوزستان که با حضور معاون اول رئیس جمهور برگزار شد، با بیان اینکه آقای جهانگیری به اهواز رنج دیده و صبور خوش آمدید، اظهار داشت: مردم خوزستان و اهواز همچنان درگیر مشکلاتی اساسی هستند که نیازمند عنایت ویژه و همت بالای دولت و رئیس جمهور است.

 وی با بیان اینکه تنوع و گستردگی بخش صنعت یکی از ظرفیت‌های توسعه و ایجاد اشتغال بوده است، افزود: با این وجود همواره شاهد رکود و تعطیلی بسیاری از واحدهای صنعتی به ویژه در اهواز و خوزستان از جمله شرکت‌های لوله سازی، گروه ملی و تصفیه قند و نیشکر اهواز هستیم.

نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در مجلس بیان کرد: اکنون بیش از 400 واحد صنعتی و شهرک صنعتی نیمه تعطیل داریم در نتیجه کارکنان بسیاری از این واحدها ماه‌ها حقوق نگرفته‌اند.

وی با اشاره به اینکه انتظار داریم در راستای توانمندسازی این واحدها دولت عنایت ویژه‌ای به خوزستان داشته باشد، گفت: بسیاری از صنایع استان هیچ کمکی به اشتغالزایی و رفع محرومیت در سطح استان و برای جوانان نمی‌کنند.

الباجی ضمن اشاره به  مدیریت غلط آبی، تأکید بر انتقال آب و گسترش صنعت قدیمی سدسازی به عنوان عوامل آلودگی و تخریب محیط زیست خوزستان و نیز اینکه عرصه زندگی بر مردم خوزستان تنگ شده عنوان کرد: راه حل مبارزه با گردوغبار فقط نهال کاری و مالچ باشی نیست.

وی درباره شبکه آب و فاضلاب فرسوده کوت عبدالله تصریح کرد: حل مشکلات این شبکه 40 ساله نیازمندعنایت ویژه‌ای از سوی دولت دارد.

نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در مجلس با بیان اینکه منابع نفتی در خوزستان فقط عامل آلایندگی بوده است، افزود: از این منابع هیچ گونه اقدامی در جهت حل مشکلات بهداشتی، گازرسانی، عمرانی و یا نیز ایجاد اشتغال انجام نشده است.

وی همچنین به وضعیت تحصیلی دانش‌آموزان خوزستانی اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: فرزندان ما در کانکس‌های آهنی و در گرمای 60 درجه درس می‌خوانند چرا که اعتبارات کافی وجود ندارد.

انتهای پیام/

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 606053
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.