به گزارش ایرنا مردم پس از گذراندن 12‌روز تعطیلات نوروزی اینک به دل طبیعت آمده‌اند؛ بسیاری از مردم در نزدیک ترین محل زندگی خود به پارک ها و باغ‌ها می روند و بسیاری دیگر بار سفر را بسته و به دل کوه و دشت و دمن می‌زنند.
در این روز مردم براساس رسومی قدیمی که بسیاری آن را باور دارند و بسیاری نیز خیر؛ سبزه‌های سفره هفت سین‌شان را با خود به همراه می‌برند تا با انداختن آن در جوی و رودخانه، نحسی سیزده را از خود و خانواده دور سازند.
امروز در شهر اهواز و دیگر نقاط خوزستان از ساعات نخستین روز 13 فروردین، پارک‌ها و مناظر طبیعی اطراف شهر پذیرای خانواده‌های بسیاری است که با صفا و صمیمیت در کنار هم نشسته‌اند و مشغول گذران یک روز خوب دیگر هستند تا آخرین روز نوروز را به سلامتی به سر ببرند.
راه اندازی کمپین ها و پویش های مردمی به صورت همه گیر با شعار طبیعتی بدون زباله در سیزده به در، یکی از تفاوت های عمده این سیزده به در با سال های گذشته است که در شبکه های اجتماعی بسیار به چشم می خورد.
شاید در سال های گذشته در این روز به خاطر نبود آگاهی کافی آسیب‌های بسیاری به محیط زیست و طبیعت وارد می‌شد اما در سال‌های اخیر این آگاهی افزایش یافت به گونه ای که اینک مردم به صورت خود جوش در شبکه های اجتماعی همه را به حفاظت از محیط زیست، نریختن زباله در طبیعت دعوت می‌کنند و تصمیم گرفته اند بدون بر جای گذاشتن زباله، به خود و طبیعت اطرافشان احترام بگذارند.
7164 /6037
خبرنگار: عاطفه جوادی ** انتشار دهنده: عبدالحمید راجی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.