به گزارش ایرنا وابستگان نظامی 22 کشورهای آسیایی، اروپایی و آفریقایی روز چهارشنبه با حضور در مناطق عملیاتی دفاع مقدس خوزستان، از نمایشگاه راهیان نور نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی خرمشهر دیدن کردند.
فرمانده پایگاه دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی در خرمشهر در حاشیه این دیدار در گفت و گو با خبرنگاران با بیان اینکه راهیان نور یک سنت حسنه است، گفت:به تعبیر رهبری، راهیان نور فناوری و ثروت عظیم است و نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران همانند هشت سال گذشته افتتاح نهمین نمایشگاه راهیان نور را در دستور کار خود قرار داد.
ناخدا نادر حمودی اظهار داشت:در راستای اجرایی کردن منویات مقام معظم رهبری، ارتش جمهوری اسلامی امسال راهیان نور را بین المللی کرده و در همین راستا از وابستگان نظامی 27 کشور دوست و هم پیمانان ایران اسلامی دعوت به عمل آورد که از این تعداد سفیران نظامی 22 کشور امروز حضور یافتند.
وی در بخش دیگری از سخنانش به برپایی نمایشگاه راهیان نور اشاره کرد و گفت:در نمایشگاه راهیان نور نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران با وسعت دوهزار متر مربع در 36 غرفه از تمامی مناطق و پایگاه های نداجا کشور حضور دارند.
ناخدا حمودی با بیان اینکه نمایشگاه 26 اسفند افتتاح می شود، گفت:در این نمایشگاه دستاوردهای غیورمردان، ایثارگران و جان برکفان نیروی دریایی سال های دفاع مقدس به ویژه مقاومت های 45 روزه مردم خرمشهر و 345 روزه مردم آبادان در معرض دید عموم قرار گرفته است.
وی ادامه داد:دستاوردهای نوین همچون سکوی موشکی، پدافندی موشکی، اژدر، مین و مهمات سازی، یگان های آموزشی در این نمایشگاه به نمایش گذاشته شده است.
ناخدا حمودی افزود:همچنین افسران دانشگاه ها و درجه داران، تکاوران مناطق و پایگاه های متعدد نیروی دریایی کشور اعم از شمال و جنوب در این نمایشگاه غرفه دارند.
وی از برگزاری همایش تجلیل از خانواده های معظم شهدا، ایثارگر، جانبازان و پیشکسوتان نیروی دریایی در پنجشنبه هفته جاری خبر داد و گفت:همایش تجلیل از خانواده های معظم شهدا، ایثارگر، جانبازان و پیشکسوتان نیروی دریایی در روز پنجشنبه در دانشگاه علوم و فنون دریایی برگزار می شود.
وی ادامه داد: پس از پایان برگزاری این همایش نمایشگاه راهیان نور افتتاح و پس از آن شرکت کنندگان و راهیان نور پس از اخذ بلیت های صلواتی یک سفر دریایی در رودخانه اروند و کارون خواهند داشت.
به گزارش ایرنا نهمین نمایشگاه راهیان نور نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی خرمشهر از 26 اسفند تا 12 فروردین سال 1396 برای بازدید برای مهمانان نوروزی و کاروان های راهیان نور دایر است.
از 867 شهید نیروی دریایی کشور 286 شهید نیروی دریایی خرمشهر و آبادان تشکیل می دهد.
7100/6125 خبرنگار:کمیله حجازی **انتشاردهنده: سیدبهادر حسینی
کانال خبری ایرنا خوزستان:irnaahvaz@
برای دریافت لحظه به لحظه اخبار استان خوزستان به کانال http://www.telegram.me/irnaahvaz بپیوندید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.