به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین محمدنقی لطفی شامگاه پنجشنبه در آیین یادواره 186 شهید بخش چوار که با حضور دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، استاندار و جمعی از مسئولان استان ایلام در سالن ورزشی شهر چوار برگزار شد، اظهار کرد: مردم استان ایلام در هشت سال دفاع مقدس برابر دشمن بعثی ایستادگی کرده و تا پای جان از انقلاب و دستاوردهای آن دفاع کردند.
وی با بیان اینکه جوانان غیرتمند این استان در حالیکه مردم زیر شدیدترین بمباران ها بودند، حضور در خط مقدم را بر همه کارها ترجیح می دادند، افزود: مردم غیور ایلام همه سختی ها را به جان خریدند و هیچ گاه در برابر حملات هوایی و موشکی دشمن بعثی ترس به دل را ندادند.
امام جمعه ایلام یادآور شد: مردم سلحشور و غیرتمند ایلام به ویژه ایل بزرگ خزل در عملیات فتح میمک پیروزی های بزرگی را در کنار نیروهای ارتش برای نظام اسلامی به ارمغان آوردند به طوری که این عملیات فتح بابی برای سایر عملیات های زنجیره ای در دوران هست سال دفاع مقدس شد.
حجت الاسلام والمسلمین لطفی گفت: عملیات فتح میمک در همان آغاز اشغالگری رژیم بعثی توسط ارتش و حمایت و حضور عشایر ایل بزرگ خزل در منطقه عملیاتی استان ایلام انجام شد و ضربات مهلک و کوبنده ای به دشمن وارد کرد و مناطق حساسی از تصرف آنها آزاد شد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود اقتدار امروزی ایران اسلامی را مدیون خون شهدا دانست و تاکید کرد: عظمت ایران اسلامی در دنیا، تاثیر گذاری در تحولات جهانی و منطقه ای همگی از برکات دفاع مقدس و خون مطهر شهیدان گرانقدر است.
امام جمعه ایلام با تاکید بر اینکه دشمنان به اقتدار ایران اسلامی واقف هستند، افزود: رئیس جمهوری آمریکا در آخرین نطق دوران ریاست جمهوری خود اعتراف کرد که عامل شکستش ایران، سوریه و محور مقاومت بوده است.
استاندار ایلام نیز در این آیین معنوی با اشاره به نقش مهم عشایر استان در دفاع مقدس به ویژه فتح میمک در 19 دی سال 59 گفت: منطقه میمک برای صدام و رژیم بعث یک منطقه استراتژیک و مهم بود.
محمدرضا مروارید افزود: عشایر شجاع و غیور استان ایلام قبل از اینکه ارتش بخواهد به تثبیت جبهه ها بپردازد اجازه حرکت را از دشمن بعثی گرفتند بعد با کمک همدیگر این منطقه را از تصرف دشمن خارج و شکست سختی به ارتش متجاوز عراق وارد کردند.
وی به حادثه بمباران زمین فوتبال چوار نیز اشاره کرد و یادآور شد: این حادثه روز مظلومیت و زیباترین پیوند شهادت با ورزش است که باید برای همیشه در تاریخ ثبت و ماندگار شود.
یادواره 186 شهید گرانقدر چوار و گرامیداشت عملیات فتح میمک شامگاه پنجشنبه با حضور سردار سرلشگر پاسدار محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، محمدرضا مروارید استاندار، حجت الاسلام والمسلمین محمدنقی لطفی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام و فرماندهان نظامی و انتظامی، خانواده های معظم شهدا، ایثارگران و اقشار مختلف مردم در سالن ورزشی شهر چوار برگزار شد.
در این آیین از خانواده های معظم شهدای چوار با اهدای لوح تقدیر، قدردانی شد.
خبرنگار: فرهاد فرامرزی ** انتشار دهنده: مجید سلیمانی
3032/9002

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.