به گزارش خبرنگار ایرنا، شهید عزیز پابرجا در سوم مهرماه سال 1362 در مریوان و در حالی که 21 سال بیشتر نداشت پس از نشان دادن رشادت های بسیار از خود به درجه رفیع شهادت نایل آمد.
در این دیدار فرمانده ناحیه مقاومت بسیج کرمانشاه با تجلیل از رشادت های شهدا، آن ها را ستارگان درخشان آسمان ایران و انقلاب معرفی کرد و گفت: صلابت و ایستادگی آن ها عزت و افتخار امروزی را برای کشور به ارمغان آورد.
سرهنگ پاسدار جهانگیر کریمی افزود: در روزگاری که رژیم بعث عراق با حمایت های همه جانبه بیشتر کشورهای دنیا هجوم همه جانبه و بی رحمانه ای علیه ایران آغاز کردند این شهدای جان برکف و بلند همت بودند که با ایمان به خدا و در لبیک به فرمان ولی فقیه زمان خود به جنگ دشمنان اسلام رفتند.
وی ادامه داد: شهدا از همه چیز خود گذشتند تا عزت و افتخار و اقتدار ایران اسلامی دستخوش حوادث نشود و جان فدا کردند تا حتی ذره ای از خاک میهن به دست دشمنان نیفتد.
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج کرمانشاه اظهار کرد: این شهدای عزیز از دامان خانواده هایی بزرگ و عالیقدر تربیت شدند، خانواده هایی که امروز چشم و چراغ انقلاب و نظام اسلامی ما هستند.
سرهنگ کریمی افزود: صبر، بردباری و استقامت خانواده های معظم شهدا کمتر از کار بزرگی که شهید آن ها انجام داده نیست و جای قدردانی دارد.
وی اظهار کرد: رسیدگی به خانواده های معظم شهدا و ایثارگران یک وظیفه و تکلیف است و همه باید در خدمت آن ها باشیم.
پدر شهید عزیز پربرجا نیز در این دیدار با قدردانی از حضور مسوولان، اظهار کرد: فرزندم را در راه خدا دادم و خوشحالم که پسر شهیدم نقشی هرچند کوچک در حفظ اقتدار انقلاب و نظام جمهوری اسلامی دارد.
وی با بیان اینکه فرزند شهید آن ها با خدا معامله کرده است، گفت: بدون شک خود پروردگار متعال نیز اجر و پاداش وی را خواهد داد.
حجت الاسلام سلیمانی رییس عقیدتی سیاسی قرارگاه غرب ارتش، سرهنگ کریمی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج کرمانشاه، سرهنگ قره تپه رییس سازمان بسیج هنرمندان استان کرمانشاه، حجت سلیمی رییس دانشگاه علمی کاربردی فرهنگ و هنر واحد یک کرمانشاه و فتاح مومنه مدیر امور فرهنگی و روابط عمومی این دانشگاه از جمله مسوولان حاضر بودند که با اهدای لوح از پدر و مادر شهید عزیز پابرجا تجلیل کردند.
استان کرمانشاه در دوران دفاع مقدس بیش از 9هزار و 800 شهید را تقدیم اسلام و انقلاب کرده است.
گزارش رویدادهای خبری به همراه گزارش تصویری آن ها و اخبار متنوع دیگر، هر روز بر روی سایت ایرنا استان کرمانشاه http://www.irna.ir/kermanshah و کانال تلگرام به آدرس irnakermanshah@ منتشر خواهد شد.
3033/7458خبرنگار: مسعود اسماعیلی ** انتشار دهنده:فرزاد نویدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.