به گزارش ایرنا غلامرضا شریعتی یکشنبه در شورای برنامه ریزی استان در سرسرای استانداری خوزستان بیان کرد: متخصصان رغبتی به کار در بیمارستان های زیر پوشش تامین اجتماعی ندارند.
وی گفت: با وجود یکسان بودن شرایط بیمه تامین اجتماعی در کشور ولی پزشکان در خوزستان تمایلی به بستن قرار داد با تامین اجتماعی ندارند.
استاندار خوزستان در ادامه افزود: بروکراسی اداری در تامین اجتماعی بسیار زیاد است که این عامل باعث می شود پزشکان و متخصصان با این بیمه تامین اجتماعی قرار داد نداشته باشند و هزینه های درمان را بدون پوشش بیمه و آزاد از بیماران دریافت کنندکه این روند به مردم فشار زیادی وارد می کند.
شریعتی گفت: سخت گیری های بی دلیل از سوی سازمان تامین اجتماعی برای نشان دادن عملکرد این سازمان در کاهش هزینه های خود و اعلام به تهران است که این کار فشار و بار هزینه درمانی را به مردم وارد می کند.
وی افزود: برخی عملکردهای پزشکی در کشور رایگان است اما همین خدمات در استان با هزینه است و با وجود دستور مقامات در تهران در قبال این خدمات درمانی در استان هزینه دریافت می شود.
استاندار خوزستان با اشاره به وضعیت بیمه تکمیلی گفت: بیمه تکمیلی هزینه ای را قبول می کند که بیمه پایه قبول کند و در بسیاری شرایط بیمه پایه اکثر هزینه های درمانی را قبول نمی کند.
وی گفت: مسئولان بیمه استان باید پیگیری کنند تا در مکان هایی که بخش خصوصی خدمات درمانی ارائه نمی دهد بیمه تامین اجتماعی خدمات درمانی مستقیم ارائه کند.
شریعتی بیان کرد: در مدت زمان دو ماه یک برنامه برای خدمات رسانی هر چه بیشتر بیمه درمانی تامین اجتماعی بر اساس شاخص های کشوری در استان تهیه شود تا موانع در این راه برداشته شود ومردم استان از خدمات هر چه بیشتر بیمه استفاده کنند.

** شرکت های بزرگ حق بیمه خود را در استان پرداخت کنند
استاندار خوزستان گفت: شرکت های بزرگ حق بیمه خود را به شرکت های بیمه در تهران پرداخت می کنند که لازم است برای استفاده از گردش مالی حق بیمه پرداختی از سوی شرکت های بزرگ این رقم در حساب بانکی در خوزستان واریز شود.
وی گفت: برای برگشت سرمایه حق بیمه های پرداختی از سوی شرکت های بزرگ استان با مدیران عامل شرکت های بیمه در تهران نیز رایزنی خواهیم کرد و یا دستگاه های درون استانی را ملزم به پرداخت حق بیمه در استان می کنیم.
وی همچنین درادامه با اشاره به بحث خرید کالای درون استان بیان کرد: پارسال 180 هزار میلیارد ریال از محل خرید کالا از درون خوزستان وارد گردش مالی استان شد که 58 درصد خرید کالا از درون استان انجام گرفت.
استاندار خوزستان درادامه افزود: در شش ماه نخست امسال 350 هزار میلیارد ریال خرید کالا از درون استان انجام گرفت که 62درصد خرید کالا از درون استان انجام گرفت و کمیته ای تهیه شده است تا علت خرید کالا از خارج استان مشخص شود.
شریعتی بیان کرد: سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان خوزستان شاخص های کیفیت زندگی مردم در استان در بخش های مختلف آب شرب، فاضلاب، فنی و درمانی و ... را تهیه کند و با وضعیت سرانه کیفیت زندگی مردم در سطح کشور مقایسه کند.

** تامین اعتبار دستگاه های اجرایی به وسیله اسناد خزانه
استاندار خوزستان بیان کرد: استفاده از اسناد خزانه برای تامین اعتبار دستگاه های اجرایی از پارسال در کشور اجرایی شده است، اسناد خزانه در قالب اوراق مشارکت به دستگاه های اجرایی پرداخت می شود.
شریعتی در ادامه افزود: دستگاه های اجرایی و یا پیمانکارانی که نتوانند برای تامین اعتبار خود با اسناد خزانه خود را تطبیق دهند برای تامین اعتبار پروژه های خود عقب خواهند ماند.
وی افزود: دستگاه های اجرایی پیمانکاران را برای اجرای پروژه ها با استفاده از اسناد خزانه تشویق کنند.
استاندار خوزستان گفت: دستگاه های اجرایی در استان باید توانایی تطبیق خود با سیاست های دولت را داشته باشند.
وی بیان کرد: دستگاه های اجرایی اسناد خزانه را در بورس اهواز تبدیل کنند.
7158/6064
خبرنگار: زینب فرحانی** انتشار دهنده: محسن بهاروند

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.