خسرو سامری روز یکشنبه در کمیته برنامه ریزی شهرستان همدان با بیان اینکه 14 ماه از روند اجرایی این طرح ها گذشته است افزود:
در هفته دولت سال گذشته سوم شهریور ماه و در سفر رئیس جمهوری و هیات دولت به استان همدان در یک سفر یک روزه 44 طرح عمرانی در کل استان تصویب شد.
وی اضافه کرد: همچنین هشت طرح پیشرفت فیزیکی بالای70 درصد دارند ، 15 طرح بین 50 تا 70 درصد پیشرفت و 11 طرح بین50 و زیر 50 درصد پیشرفت فیزیکی دارند که به جد در حال پیگیری است که طرح هایی که پیشرفت پایین تری دارند زودتر به مرحله اجرا برسد.
وی ادامه داد: این طرح ها در آبان ماه سال 94 به طور رسمی به استان همدان ابلاغ شد و با جدیت در فرمانداری ها و توسط مدیران دستگاه های اجرایی پیگیری شد.
وی ادامه داد: برای اجرای این طرح ها هشت هزار و 570 میلیارد ریال کل اعتبارات در قانون بودجه مصوب شده بود که اعتبار آن 100 درصد تخصیص یافته است و بخشی نیز از سایر منابع در نظر گرفته شده که باید در دو سال 94 و 95 به استان داده شود.
سامری اضافه کرد: از این میزان تاکنون هشت هزار و 330 میلیارد ریال آن به صورت نقدی، اوراق مشارکت و اسناد خزانه در اختیار دستگاه های اجرایی قرار گرفته و یا در حال ابلاغ است و باقی مانده نیز در حال دریافت هستند.
وی افزود: دستگاه های اجرایی که اعتبارات آنها ملی است مانند بیمارستان ها، پارک علم و فناوری، آب و فاضلاب شهری و روستایی پیگیری جدی داشته باشند تا این اعتبارات را جذب کنند و برخی از منابع که خیلی هم محدود هستند نیز به شورای برنامه ریزی استان ابلاغ می شود که پس از آن شهرستان ها برای دریافت سهمیه خود باید پیگیری های لازم را داشته باشند.
مشاور استاندار همدان گفت: از مجموع 44 طرح در استان هشت طرح در بخش عمران شهری و مسکن، چهار طرح کشاورزی ، بهداشت و درمان با 7 طرح و بخش منابع آبی با هفت طرح ، طرح های علمی و فرهنگی هشت ، بخش حمل و نقل 6 طرح و بخش غذایی یک طرح و بخش های فرهنگی و ورزشی 3 طرح است.
سامری با بیان اینکه برخی از طرح ها اعتبارات بیشتری دریافت کردند گفت: در بخش اقتصادی و مشارکتی نیز جلساتی برگزار شد که از کمک بخش خصوصی استفاده شود و بخش خصوصی به میدان آمدند و با ساز و کار قرار است برخی از طرح های عمرانی بزرگ استان را به بخش خصوصی و نیمه دولتی واگذار شود و راهکاری که در حال انجام است.
وی افزود: 2 واحد تصفیه خانه بزرگ در استان همدان وجود دارد بود که به صورت بی او تی باید اجرایی شود که بخش خصوصی با سرمایه گذاری این طرح را اجرایی می کند.
سامری اظهار کرد: در شهرستان ملایر یک تصفیه خانه بزرگ که خط انتقال سد کلان را انجام می داد با 430 میلیارد ریال و تصفیه خانه تویسرکان نیز با 300 میلیارد ریال انجام شده است.
وی با بیان اینکه میدان بار مرکزی شهر همدان نیز از دیگر طرح هایی است که توسط بخش خصوصی اجرایی می شود که می تواند شهرستان بهار و منطقه فامنین را پوشش دهد افزود: با مشارکت شهرداری و شورای شهر و همه مسئولان یک هزار و 700 میلیارد ریال برآورد اولیه این طرح است که در کنارگذرغربی و خط راه آهن شهر همدان قرار دارد.
دبیر ستاد استانی پیگیری مصوبات سفر هیات در همدان گفت: در شهرستان همدان 19 طرح تعریف شده بود که برخی از این طرح ها جنبه شهرستانی ندارد مانند پارک علم و فن آوری و کنار گذر غربی که شهرستان همدان و بهار را پوشش می دهد.
سامری افزود: همچنین در این سفر مجوز دو طرح جدید گرفته شد که چهارخطه کردن محور علیصدر که در زمینه گردشگری از اهمیت زیادی برخوردار است که در سال 96 بتوانیم برای این طرح بودجه بگیریم و طرح دیگر فاضلاب شهر فامنین به عنوان تنها شهرستانی که فاضلاب نداشت در حال پیگیری است.
وی با بیان اینکه در بخش بهداشت و درمان در سفر رئیس جمهوری به استان همدان باید 905 تخت بیمارستانی افتتاح و یا ساخته می شد گفت: 200 تخت آن مربوط به بیمارستان فرشچیان بود که راه اندازی شده و 805 تخت در حال احداث است که نمونه آن در شهرستان همدان 220 تخت در بیمارستان اکباتان و 50 تخت در بیمارستان سوانح سوختی در حال ساخت است.
سامری بیان کرد: با توجه به قابلیت های خوب استان همدان در زمینه پزشکی و درمانی پیش بینی بینی می شود این استان به قطب درمانی غرب کشور معرفی شود.
وی افزود: در بخش سدها و آبرسانی ها و راه آهن فعالیت های خوبی در استان همدان انجام شده است و در بخش راه آهن امسال یک هزار و 270 میلیارد ریال اعتبار مصوب داشت که 2 هزار میلیارد ریال برای راه تهران- همدان - سنندج در نظر گرفته شد
وی با بیان اینکه راه آهن تهران همدان جزو پنج راه آهن در سطح کشور است که باید تا پایان سال مالی به مرحله اجرایی برسد ادامه داد:
این راه آهن تا کیلومتر 176 از تهران ریل گذاری انجام شده و 90 کیلومتر آن در حال انجام است تا با سرعت ریل گذاری و به اتمام برسد.
2087/6993
خبرنگار : زهرا پیرنیا** انتشاردهنده: اکبر بهاروند

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.