سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز امروز(شنبه یک شهریور) از سفید شدن وضعیت کرونا در 12 شهر این استان خبر داد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: براساس آخرین گزارش اعلام شده ۱۲ شهر خوزستان سفید، ۲ شهر زرد، چهار شهر نارنجی و ۲ شهر همچنان در وضعیت قرمز کرونا هستند.

به گزارش جماران، دکتر فرهاد ابول‌نژادیان روز شنبه در نشست ستاد استانی کرونا خوزستان در اداره کل مدیریت بحران خوزستان اظهار داشت: شهرهای مسجدسلیمان و آغاجاری در وضعیت قرمز کرونا هستند، علت تداوم وضعیت قرمز در آغاجاری این است که این شهر جمعیت کمی دارد و حتی وجود یک بیمار بستری هم وضعیت آن را قرمز می‌کند.

وی با اشاره به وضعیت شهرهای استان در تاریخ‌های مختلف تصریح کرد: در سی‌ام تیر سال جاری هیچ شهر سفیدی نداشتیم و هشت شهر زرد، هفت شهر نارنجی و ۱۲ شهر وضعیت قرمز داشتند، در هفتم مرداد سه شهر سفید، هفت شهر زرد، ۱۳ شهر نارنجی و چهار شهر قرمز، در ۱۲ مرداد هفت شهر سفید، هشت شهر زرد، ۲ شهر قرمز بودند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اهواز با اشاره به روند صعود و نزول تعداد بیماران بستری کرونا در خوزستان گفت: تعداد بیماران بستری ناشی از کرونا در فروردین ماه جاری نسبت به ماه قبل ۱.۶ برابر افزایش، در اردیبهشت ماه جاری ۲ برابر افزایش و در خرداد ماه ۱.۷ برابر نسبت به ماه قبل از خود افزایش داشت.

وی افزود: در تیر ماه جاری تعداد مبتلایان معادل خرداد ماه بود و از مرداد ماه تعداد بستری‌ها سیر نزولی آغاز شد.

ابول‌نژادیان بیان کرد: در ۲۴ ساعت گذشته تعداد کل مبتلایان بستری در استان ۲۳ نفر گزارش شده که از این تعداد ۱۱ بیمار در محدوده دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور، پنج بیمار در محدوده دانشگاه علوم دزفول، چهار بیمار در محدوده دانشگاه علوم پزشکی آبادان، سه بیمار در محدوده دانشگاه علوم پزشکی بهبهان بودند و دانشگاه علوم پزشکی شوشتر هیچ بیمار بستری جدید در این مدت نداشت.

وی افزود: در مجموع کل مبتلایان ۲۶۰ نفر در بخش‌ عادی بیمارستان‌ها، ۱۳۵ مبتلا در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند و ۳۴ بیمار نیز در وضعیت اینتوبه به سر می‌برند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اهواز ادامه داد: اگر بناست شرایط نزولی کرونا در استان ادامه داشته باشد علاوه بر رعایت فاصله‌فیزیکی، باید مردم استفاده از ماسک و توجه ویژه به مسایل بهداشتی را جدی بگیرند، با توجه به اینکه در دهه نخست محرم هستیم ‌باید مراقبت خیلی جدی را بکار ببندیم و مراقبت کنیم.

وی ادامه داد: متاسفانه گزارش‌های میدانی حاکی از راه‌اندازی موکب‌هایی است که اقدام به پخش چای، قهوه و مواد غذایی می‌کنند، استفاده از ماسک در بین آن‌ها بسیار کم است و تجمع ایجاد می‌کنند لذا باید هر چه سریع‌تر به این مساله مداخله صورت گیرد.

دوربین‌های ضدشیعه منتظر سوء استفاده هستند

ابول‌نژادیان بیان کرد: در حال حاضر دوربین‌های زیادی از بیگانگان و مخالفان شیعیان منتظرند تا اتفاقی رخ دهد و آن را به محرم ربط دهند و ار آن سوء استفاده کنند.

وی گفت: نباید اجازه داد خارج از ضوابط پروتکل‌های بهداشتی ستاد ملی کرونا اقدامی صورت گیرد، همانطور که میدانید حضرت آقا نیز اعلام‌کردند که مصوبات ستاد کرونا معیار عمل در محرم قرار گیرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.