رضا پورآیین روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود بازرسان بهداشت، فرمانداری، صمت، اصناف، پلیس اماکن و دامپزشکی در نیمه نخست ماه رمضان ۲ هزار و ۴۲۴ بازدید از کارگاه‌های قنادی، شیرینی‌پزی و تهیه  غذا انجام دادند.

وی با اشاره به انجام ۶۱۵ مورد بازرسی مشترک در این مدت گفت: ۶۱ کافی شاپ، رستوران، نانوایی، آرایشگاه زنانه و مردانه، کلوچه پزی و قصایی تعطیل شدند. 
رییس مرکز بهداشت دزفول بیان کرد: در این مدت یکهزار و ۷۷۰ مورد کلرسنجی، ۱۰۲ مورد نمونه برداری آب آشامیدنی و ۱۲۰ مورد نمونه برداری مواد غذایی انجام شد که ۹۳۵ کیلوگرم مواد غذایی از جمله سوسیس، کالباس، دوغ، شربت، کیک و آبمیوه فاسد معدوم شد.
وی با اشاره به انجام ۴۱۱ مورد سنجش با تجهیزات پرتابل بازرسی افزود: از ابتدای مرحله دوم طرح فاصله گذاری اجتماعی تا نیمه ماه رمضان، هفت هزار و ۷۲۳ مورد بازرسی از اصناف  انجام شد که حدود پنج هزار صنف کد رهگیری داشتند و چهار هزار صنف پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کردند. 
پورآیین گفت: در بازرسی‌های انجام شده از صنف‌های مختلف، ۲۳۲ مورد به مراجع قضایی معرفی و ۱۱۸ مورد بدلیل رعایت نکردن نکات بهداشتی پلمب شدند.

وی افزود: مرحله دوم غربالگری بیماری کووید ۱۹ از ۱۶ اردیبهشت ماه آغاز شده و همکاران مرکز بهداشت از طریق سامانه ۴۰۳۰ با افراد تماس می‌گیرند و غربالگری افراد را انجام می‌دهند. 

رییس مرکز بهداشت دزفول اظهارداشت: ۴۲ درصد افراد بالای ۶۰ سال و ۵۷ درصد افرادی که بیماری زمینه‌ای مانند سرطان، فشارخون و نقص ایمنی دارند غربالگری شده‌اند.

وی افزود: ۸۵ درصد افراد با نقص ایمنی، ۷۵ درصد زنان باردار، ۹۰ درصد افرادی که داروی سرکوب کننده ایمنی مصرف می‌کنند و ۹۷ درصد افرادی که با بیماران کرونایی در ارتباط هستند غربالگری شده‌اند که امیدواریم به ۱۰۰ درصد برسد.

پورآیین با توصیه مردم به رعایت فاصله ۲ متری برای جلوگیری از انتقال ویروس کرونا گفت: رعایت فاصله چرخه بیماری را قطع می‌کند ولی اگر یک فرد پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکند پس از یک ماه ۴۰۶ نفر دیگر را به کرونا مبتلا خواهد کرد این در حالی است که اگر همان فرد مبتلا ۷۵ درصد فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کند بعد از یکماه ۲ یا سه نفر را به کرونا مبتلا خواهد کرد.

وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بارها به عموم شهروندان توصیه کرده برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در خانه بمانند و سفرهای درون و برون شهری را محدود کنند.

شهرستان دزفول بعد از اهواز بیشترین آمار مبتلایان به کرونا را در استان خوزستان دارد.

ویروس کرونا که کووید – ۱۹ نیز نامیده می شود، نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد و تاکنون به بیش از ۲۰۰ کشور سرایت کرده و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته تا وضعیت فوق‌العاده اعلام کند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.