حجت الاسلام و المسلمین نورالله قدرتی روز شنبه در بازدید از دادگستری شهرستان البرز و نحوه اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی، افزود: محاکم قضایی می‌توانند در مواردی که امکان آزادی مجرم وجود ندارد تا حد ممکن از مجازات‌های جایگزین حبس استفاده کنند.

قدرتی به لزوم بازدید از زندان‌ها اشاره کرد و بیان داشت: بازدید مستمر از زندان یکی از وظایف دستگاه قضایی است و جا دارد قضات محاکم با مراجعه مستمر به مسائل و درخواست‌های زندانیان رسیدگی کنند.

وی افزود: جهت کاهش حضور مراجعان در محاکم می‌توان از ابزار و بسترهای الکترونیکی موجود در دادگستری به ویژه ابلاغ الکترونیکی به صورت کامل بهره مند شد.

مقام ارشد قضایی استان تصریح کرد: همچنین می‌توان با تعیین اوقات رسیدگی در فواصل زمانی مناسب، امکان مقابله و برخورد مراجعان در پرونده‌های مختلف را به حداقل رساند و از این طریق از شیوع بیش از پیش ویروس کرونا جلوگیری نمود.

ویروس کرونا (COVID-۱۹) نخستین‌بار در دسامبر ۲۰۱۹ (آذر/دی ۹۸) در ووهان چین شناسایی شد و با سرایت به بیشتر نقاط دنیا سازمان بهداشت جهانی را برآن داشت تا وضعیت فوق‌العاده اعلام کند؛ اکنون بیش از ۲ میلیون و ۸۳۰ هزار نفر در سراسر جهان به این بیماری مبتلا شده اند و ۱۹۷ هزار و ۲۴۶ نفر جان خود را از دست داده اند.

بر اساس آمار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، تا ظهر پنجم اردیبهشت ۸۸ هزار و ۱۹۴ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و تعداد جان باختگان کرونا در کشور به پنج هزار و ۵۷۴ نفر رسیده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.