ابوالقاسم کوره چینی دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه مشاغلی که قرار است از هفته آینده فعالیت خود را آغاز کنند ملزم به رعایت پروتکل‌های بهداشتی هستند، اظهارداشت: درباره تدوین این دستورالعمل‌ها و نحوه اجرای آن با هماهنگی وزارت بهداشت تصمیم گیری شده است.

وی ادامه داد: ارزیابی‌ها در خصوص اینکه کدام یک از صنوف اجازه فعالیت پیدا خواهند کرد در دست بررسی است که در نهایت فردا اسامی این اصناف منتشر می‌شود.

دبیر اجرایی اتاق اصناف اهواز با بیان اینکه با هماهنگی ستاد مقابله با کرونا ماموریت تعیین گروه‌های صنفی که می‌توانند به تدریج فعالیت‌های خود را شروع کنند بر عهده یک کمیته تخصصی قرار گرفته است، گفت: این مشاعل از ۲۳ فروردین و بعد از تصمیم و اعلام نهایی ستاد می‌توانند به فعالیت بپردازند.

 کوره چینی افزود: همچنان مشاغلی که باعث گسترش احتمالی ویروس کرونا در سطح جامعه خواهند شد، فعالیت آنها ممنوع است.

وی خاطرنشان کرد: این درحالی است که مشاغل تامین کننده نیازهای روزمره مردم مانند فروشگاه‌های مواد غذایی باز هستند.

دبیر اجرایی اتاق اصناف اهواز با تاکید بر اینکه نظارت بر اجرای دستورالعمل های بهداشتی از سوی مشاغل با جدیت و با همکاری شبکه بهداشت ادامه دارد، افزود: از واحدهای صنفی درخواست می‌شود با دقت دستورالعمل های ستاد ملی مقابله با ویروس کرونا و طرح فاصله‌گذاری اجتماعی را به منظور پیشگیری از شیوع هرچه بیشتر آن در جامعه اجرایی کنند.

ویروس کرونا که کووید – ۱۹ نیز نامیده می شود، نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد و تاکنون به بیش از ۲۰۰ کشور سرایت کرده و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته تا وضعیت فوق‌العاده اعلام کند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.