به گزارش ایرنا امیر حسین نظری دوشنبه در ستاد تنظیم بازار استان در سرسرای سازمان صمت استان با اشاره به اینکه ۳۰ درصد این محموله به دلیل عملکرد مناسب ستاد تنظیم بازار استان در جذب محموله نخست برنج تنظیم بازار استان برای ماه مبارک رمضان اختصاص یافته است بیان کرد: در مرحله نخست سه هزار و ۴۵ تن برنج به نرخ تنظیم بازار برای ماه مبارک رمضان امسال به خوزستان اختصاص یافت.

وی گفت: در خصوص شکر اختصاص یافته در ماه مبارک رمضان به دستور ستاد تنظیم بازار کشور باید به صورت بسته بندی در بازار عرضه شود که به همین منظور پنج کارگاه مخصوص بسته بندی در استان در نظر گرفته شده است.

رییس سازمان صمت استان ادامه داد: بخش خصوصی در بسته بندی شکر سرعت عمل مناسبی ندارد به همین منظور از شرکت غله و بازرگانی استان درخواست داریم که قبل از پایان یافتن زمان جذب شکر تنظیم بازار شکرهای خریداری شده توسط عاملان را در انبارهای خود ذخیره کنند تا سهم استان برگشت داده نشود، تنها تا تاریخ ۲۲ اردیبهشت ماه فرصت برای جذب شکر وجود دارد.

نظری با اشاره به خرید گندم توسط اصناف و اتحادیه ها ادامه داد: بر اساس دستور دولت خرید گندم توسط عاملان و یا اصناف باید از سامانه شرکت غله انجام شود تا خرید و فروش شفاف سازی شود.

آمادگی بخش خصوصی برای منجمدسازی مرغ

رییس سازمان صمت خوزستان بیان کرد: سه نفر از بخش خصوصی به سازمان صمت استان اعلام آمادگی کردند و در حال حاضر امکان انجماد مرغ کشتار روز به میزان روزانه ۸۰ تن در استان وجود دارد.

وی گفت: در صورتی که دامپزشکی فعالیت این افراد را تایید کند می توان  از این ظرفیت برای خرید و انجماد مرغ از مرغداران استان و حمایت از این صنعت استفاده کرد.

در ادامه این نشست مدیرکل اقتصادی استانداری خوزستان بیان کرد: دولت نهاده با نرخ دولتی به مرغداران تحویل می دهد و انتظار دارد مرغداران نیز مرغ را با قیمت مصوب در بازار عرضه کنند.

ارسلان شهنی گفت: تا جایی که امکان دارد از مرغداران حمایت می کنیم اما در مواردی چون جلوگیری از ورود مرغ به استان یک امر غیر قانونی است و در این بخش با محدودیت هایی مواجه هستیم.

وی افزود: باید از راهکارهای دیگر و با همکاری تمامی دستگاه ها دولتی و خصوصی از صنعت مرغداری حمایت کرد.

شهنی ادامه داد: طبق مصوبه ستاد تنظیم بازار استان کشتارگاه ها باید برای حمایت از مرغداران مرغ را کیلویی ۸۵ هزار ریال خریداری کنند.

ستاد تنظیم بازار کشور سه هزار و ۴۵ تن برنج ۱۱۲۱ و سه هزار و ۴۵ تن شکر برای ماه مبارک رمضان به استان خوزستان اختصاص داد که به دلیل عملکرد مناسب ستاد تنظیم بازار خوزستان یک محموله دیگر برنج به استان اختصاص یافته است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.