علی شاهرودی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هم اکنون حواله ۱۱ هزار تن گندم از بنادر کشور و خوزستان صادر شده که روزانه توسط کامیون‌ها حمل و در سیلوی ۳۰ هزار تنی اداره غله و سیلوی هشت هزار تنی بخش خصوصی تخلیه می شود.

وی بیان کرد: در همین راستا با تدابیر و تمهیدات صورت گرفته تمامی عملیات حمل و ترابری گندم وارداتی از بنادر جنوب کشور با اهتمام و جدیت تمامی عوامل دخیل دربارگیری و انتقال از کشتی به کامیون‌ها، سیستم حمل و نقل جاده‌ای و کارکنان پرتلاش مجتمع ذخیره‌سازی و سیلوی گندم اداره غله در تمامی ساعات و ایام طبق برنامه‌های تدوین شده در حال انجام است.

رییس اداره غله و خدمات بازرگانی بروجرد اظهار داشت: این حجم از حمل و ذخیره سازی گندم در سیلوها علاوه بر آنکه موجب افزایش مقدار قابل توجه ذخایر استراتژیک گندم شده موجبات افزایش کیفیت گندم و آرد مصرفی نانوایی‌ها و تمامی صنوف مصرف کننده را فراهم می‌کند.

شاهرودی اضافه کرد: گندم ها قبل ذخیره سازی از نظر کیفیت، سن زدگی، میزان رطوبت و مرغوبیت در آزمایشگاه مورد آزمایش قرار گرفته سپس تخلیه بار صورت می گیرد.

وی ادامه داد: کار ذخیره سازی گندم بروجرد از خرداد ماه در سیلوهای بروجرد آغاز خواهد شد و هیچگونه محدودیتی از نظر کمبود فشای ذخیره سازی وجود ندارد زیرا گندم وارد شده به مرور برای تبدیل به آٍرد و یا ارسال به شهرهای دیگر در حال پر و خالی شدن است.

  شاهرودی یادآور شد: ذخیره سازی کالاهای اساسی مانند شکر و برنج وارداتی نیز به ظرفیت حدود یک هزار تن انجام میشود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.