علیرضا زارعی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این میزان گندم برای مصرف ۱۷۵ روز مردم آذربایجان‌غربی کافی است و کمبودی در این زمینه احساس نمی‌شود.

وی ادامه داد: همچنین ۲ هزار و ۷۰۰ تُن شکر و هفت هزار و ۲۰۰ تُن انواع برنج در انبارهای این شرکت ذخیره شده که کافی است.

وی با اشاره به کیفیت گندم و نان تولیدی آذربایجان‌غربی اظهار داشت: کیفیت گندم این استان طی مهرماه امسال به ۸۲ واحد می رسید که این رقم در آبان‌ماه به ۹۱ واحد افزایش یافته‌است.

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی آذربایجان‌غربی گفت: ماهانه ۲۹ هزار تن آرد بین نانوایی‌های استان توزیع می‌شود و پس از پخت به صورت انواع نان در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد.

وی بیان کرد: در حال حاضر چهار هزار و ۹۵۴ نانوایی در آذربایجان‌غربی وجود دارد که از این تعداد سه‌هزار و ۵۳۲ واحد یارانه‌ای و یک‌هزار و ۴۲۲ واحد نیمه‌یارانه‌ای است.

وی اضافه کرد: سرانه نانوایی در کشور یک واحد به ازای هر یک‌هزار و ۲۰۰ نفر است اما در استان به ازای هر ۶۵۰ نفر یک واحد نانوایی وجود دارد.

در آذربایجان‌غربی ۱۰ سیلوی بخش دولتی و چهار سیلو بخش خصوصی وجود دارد؛ نان قوت غالب مردم آذربایجان‌غربی است و علاوه بر نان‌لواش، نان‌های دیگری نظیر سنگک و نان روغنی نیز در این استان به وفور مورد استفاده قرار می‌گیرد.

آذربایجان‌غربی بیش از سه‌میلیون و ۳۰۰ هزار نفر جمعیت دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.