به گزارش روابط عمومی دانشکده علوم پزشکی آبادان نجمه سیدآقامیری دوشنبه اظهار داشت: بیش از ۵۰۰ نفر نمونه‌ تست کووید ۱۹ از افراد مشکوک انجام شد و موارد مثبت بیماریابی تحت مراقبت روزانه قرار گرفتند.

وی افزود:در این طرح به محض اعلام موارد مثبت، کارشناسان واحد پیشگیری از بیماری‌ها ،پیگیری در منزل را انجام و با توجه به اهمیت ویتامین D این ویتامین به صورت تک‌دوز ماهانه بین بیمار و اطرافیان وی توزیع شد.

سرپرست مرکز بهداشت آبادان گفت: از زمان مشکوک بودن یک فرد به کرونا تمام اقدامات برای بیمار و اطرافیان وی به عنوان مورد مثبت انجام می‌شود و همکاران بهداشتی و کارشناسان حوزه بیماری‌های مرکز بهداشت، موارد مربوط به بهداشت محیط نحوه گندزدایی و سایر مسائل بهداشتی را به اطرافیان این بیمار آموزش می‌دهند و خانواده ایشان نیز غربالگری می‌شوند.

به گفته مسوولان دانشکده علوم پزشکی آبادان موارد ابتلا به بیماری کووید ۱۹ از ۲۳ فروردین به بعد که برخی محدودیتهای اجتماعی برداشته شد به تدریج روند افزایشی داشته که شتاب بخشی روند بیمار یابی و رعایت نکردن فاصله گذاری اجتماعی در این افزایش نقش داشته است.

ویروس کرونا نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد و تاکنون به بیش از ۲۰۰ کشور سرایت کرده است که سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته تا وضعیت فوق‌العاده اعلام کند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.