به گزارش روز یکشنبه روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قم،‌ سیامک محبی در گفت‌وگویی بیان کرد:‌ در مرحله دوم غربالگری، جمعیتی بالغ‌بر ۵۷۸ هزار تن تاکنون ازنظر کووید ۱۹ غربالگری شده‌اند که ۶۰.۷۶ درصد جمعیت هدف را شامل می‌شود. 

وی افزود:‌ در این طرح مراقبین سلامت مراکز و پایگاه‌های سلامت با برقراری تماس با همشهریان از طریق شماره ۴۰۳۰ وضعیت سلامت اعضای خانواده را مورد ارزیابی قرار داده و در صورت نیاز به ارجاع به مراکز ۱۶ ساعته منتخب اقدام‌ها صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد:‌ در این مرحله از غربالگری ۹۵۰ هزار تن از جمعیت بالای ۱۵ سال استان تحت پوشش  قرار خواهند گرفت. 

محبی گفت: در خصوص فعالیت کارشناسان محیط و حرفه‌ای نیز در ۲۴ ساعته گذشته، از ۹۹۹ صنف بازدید شد که ۷۱۶ واحد پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کرده و برای ۱۲۸ واحد نیز اخطار تعطیلی صادر شد.

وی بیان کرد: ۲۲ واحد پرخطر غیرفعال و ۴۷۵ کیلوگرم انواع مواد غذایی غیرقابل‌مصرف کشف و معدوم شد، همچنین در ادامه اجرای طرح فاصله‌گذاری هوشمند و هم‌زمان با ماه مبارک رمضان کارشناسان بهداشت محیط مرکز بهداشت شهرستان روزانه در قالب چهار تیم قبل از افطار و چهار تیم بعد از افطار مشغول بازرسی از مراکز تهیه و توزیع و فروش مواد غذایی هستند.

ویروس کرونا موسوم به « کوید ۱۹» اواسط ماه دسامبر (۲۴ آذر) در شهر ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد؛ ابتدا از این بیماری به‌عنوان ذات‌الریه نام‌برده می‌شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی‌ماه ۹۸) به‌صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

شهروندان قمی برای طرح هرگونه پرسش در مورد ویروس کرونا می‌توانند با شماره تلفن‌های ۳۶۶۲۰۰۲۳، ۳۶۶۲۰۹۹۹، ۳۶۷۰۶۰۳۰ و ۳۶۷۰۴۳۶۸ (با پیش‌شماره ۰۲۵) تماس بگیرند و یا برای کسب آخرین اخبار از دانشگاه علوم پزشکی قم به کانال آن به نشانی webdaqom@ در فضای مجازی و یا تارنمای آن به نشانی اینترنتی www.muq.ac.ir مراجعه کنند.

همه ایرانیان می‌توانند با مراجعه به سامانه غربالگری الکترونیکی ویروس کرونا به نشانی اینترنتی https://salamat.gov.ir و تکمیل اطلاعات خواسته‌شده، گام بلندی در ارتقای سلامت جامعه و شکست ویروس کرونا بردارند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.