احمدحسین فتایی روز شنبه در دیدار با رئیس خبرگزاری ایرنا لرستان در دفتر مدیر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان اظهار داشت: تجربه خوب ما در فضای مجازی باید پیگیری شود و از این پس بیشتر از این ظرفیت استفاده کنیم.
وی ادامه داد: اکنون احساس می‌کنیم که با تلاش و برنامه ریزی مجموعه فرهنگی استان و حضور پررنگ خانواده ها، امروز فضای مجازی بسیار محیط سالمتری پیدا کرده است.
فتایی گفت: اگرچه حسب دستور وزیر، برنامه ای در مراکز فرهنگی هنری برگزار نمی‌شود اما در فصای مجازی برنامه های متنوعی را در دستور کار قرار داده ایم از جمله برگزاری کنسرت آنلاین محلی تجربه بسیار موفقی بود که استقبال خوبی هم از آن صورت گرفت و یا در فراخوان جشنواره محراب در خانه، شرکت کنندگان بسیاری از استان های مختلف داشتیم.
وی ادامه داد: در رشته تئاتر نیز در شهرهای استان برنامه هایی در فضای مجازی داریم که بسیار با استقبال هم مواجه شده است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان فعالیت های کمیته اطلاع رسانی کرونا در لرستان را مطلوب دانست و گفت: این کمیته به نسبت بسیاری از استانها بسیار موفق تر عمل کرد که نمود فعالیتشان در چهارشنبه و پنج شنبه پایان سال و روز طبیعت ملموس بود.
فتایی گفت: متاسفانه در اوایل اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی تعریف دقیقی برای شناساندن آن به مردم انجام نشد از این رو می بینیم که در روزهای ابتدایی، معابر خالی از جمعیت شد و رفته رفته این مسئله مورد کم توجهی قرار گرفت، این در حالی است که انتظار می رفت مردم در اجرای طرح، تعادل را رعایت کرده و تنها توصیه های بهداشتی اعلام شده از سوی مراجع ذی صلاح را مورد توجه قرار دهند.
وی افزود: واکنش به موقع رسانه ها در این مقطع ستودنی بود بنابراین امیدوارم که از این پس نیز با اطلاع رسانی دقیق در ادامه اجرای طرح، بیش از پیش به افزایش سلامت عمومی کمک کنند.
وی ضمن تقدیر از عملکرد خبرگزاری ایرنا لرستان در بحث کرونا اظهار داشت: نقش این رسانه در اطلاع رسانی دقیق و شفاف به مردم استان بسیار ارزشمند است، این سازمان به عنوان یک رسانه متعهد در این مقطع رسالت خود را بخوبی انجام داده و می دهد.
رئیس خبرگزاری ایرنا لرستان نیز ضمن تقدیر از عملکرد دستگاه فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و کمیته اطلاع رسانی کرونا اظهار داشت: در ایرنا لرستان همه همکاران بصورت شبانه روزی پای کار هستند و تا ریشه کن شدن کامل این ویروس از هیچ تلاشی در راستای انجام رسالت ذاتی خود دریغ نخواهند کرد.
محمد علیدوستی گفت: در این خصوص خبرگزاری جمهوری اسلامی هر روز گزارش های مختلفی را تولید و منتشر می‌کند.
وی در پایان اظهار داشت: در کنار کار رسانه ای تلاش کردیم سلامت همکاران را نیز بطور ویژه مد نطر قرار دهیم لذا در مواقعی بصورت دورکاری عمل می شد اما در هرکجا نیز که لازم بود همکاران حضور میدانی و فعال داشتند. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.