سرهنگ محمد نادربیگی روز سه شنبه درگفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: آسیب ها و تهدیدات فضای مجازی به عنوان یک پدیده نوظهور در حوزه آسیب های اجتماعی دغدغه ای برای افراد جامعه و خانواده ها است که جنبه های منفی آن تهدید آمیز است.

وی اضافه کرد: طی هفته جاری یک باند کلاهبرداری با فعالیت در سایت های فروش لوازم دست دوم با شگردهای خاص  اقدام به سرقت لوازم شهروندان می کردند  که با تلاش ماموران پلیس آگاهی استان البرز دستگیر شدند.

نادربیگی گفت: متهمان ابتدا کالای مورد نظر را درسایت های فروش لوازم دست دوم انتخاب کرده و پس از تماس تلفنی با صاحب کالا ازوی می خواستند تا کالای مورد نظر را در ساختمانی که ازقبل انتخاب و دارای ۲ در ورودی و خروج است منتقل کنند.

پس از حضور فروشنده کالا  درآدرس اعلامی  یکی از متهمان که خانم است  جلوی در ساختمان آمده و به بهانه تست کالای خریداری شده کالا را از فروشنده گرفته و بدون پرداخت وجهی آنها را از یک ساختمان وارد کرده و به  همراه همدستانش از در دیگر خارج می شدند.

وی گفت: تاکنون چهار نفر دراین زمینه دستگیر و بیش از ۱۰ مالباخته شناسایی شدند و تلاش برای سایر مالباختگان ادامه دارد.

نادربیگی یادآورشد: شهروندان برای فروش لوازم دست دوم چنانچه از فضای مجازی استفاده می کنند بلافاصله به خریدار اطمینان نکنند، و اگر افرادی با این شیوه و شگرد از آن ها کلاهبرداری شده، برای پیگیری پرونده خود به اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری واقع در کرج، میدان طالقانی، ابتدای بلوار تعاون مراجعه کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.