دکتر مجتبی دیده‌دار روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: شهرداری خمین نیز به منظور مقابله با بیماری کرونا، ضدعفونی تمام اماکن عمومی، سرویس‌های بهداشتی عمومی،تاکسی‌ها و پایانه‌های مسافربری را در دستور کار قرار داده است.

وی اظهار داشت: پس از مثبت شدن نمونه بیماران در قم به ویروس کرونا، اقدامات لازم در بیمارستان امام (ره) در خمین  به منظور پذیرش بیماران کرونایی احتمالی انجام شد و تمام بیماران مشکوک از سوی پزشکان به کلینیک تشخیص ارجاع داده می‌شوند.

 وی تصریح کرد: محدودیت‌هایی نیز در ملاقات با بیماران در بیمارستان‌ها اعمال شده و همچنین با توجه به اینکه  مرکزی برای پذیرش بیماران مشکوک به کرونا در نظر گرفته شده، برنامه‌ریزی برای حضور  متخصص در هر شیفت به منظور جلوگیری از ازدحام جمعیت در این مرکز انجام شده است.
رییس دانشکده علوم پزشکی خمین هدف از تعطیلی‌ها را حفاظت شهروندان در مقابل بیماری کرونا دانست و افزود: اعضای خانواده ها در تعطیلات در منزل بمانند و از حضور در مکان‌های شلوغ و مراسم پرجمعیت پرهیز کنند.

وی با اشاره به اینکه تدابیر پیشگیرانه مانع شیوع بیماری کرونا در این شهرستان شد، گفت: هیچ مورد مثبتی از این بیماری در شهرستان اعلام نشده است و  پزشکان، پرستاران و پیراپزشکان این شهرستان با تمام توان برای عبور از این بحران تلاش می‌کنند.
وی لازمه به ثمر رسیدن همه این تلاش‌ها را همکاری مردم دانست و یادآور شد: مردم به پیام‌های بهداشتی و توصیه‌های متخصصین که از مراجع رسمی صادر می‌شود، عمل کرده و از توجه به شایعات استرس‌زا در فضای مجازی پرهیز کنند.
رییس دانشکده علوم پزشکی خمین گفت: شستن اصولی و مکرر دست‌ها، ضدعفونی کردن سطوح و وسایل که نحوه انجام آن ساده و در دسترس است، مهمترین راهکار برای مقابله با بیماری کرونا است.

دیده‌دار افزود: این بیماری، قابل پیشگیری است و به‌راحتی و با راهکارهای ساده می‌توان از شیوع و ابتلا به آن جلوگیری کرد و در این راستا مردم باید از تماس‌های غیرضروری و حضور در میان ازدحام جمعیت پرهیز کنند، فاصله منطقی را با همه افراد(یک متر) رعایت کرده و روبوسی و دست دادن‌های غیرضروری را کنار بگذارند.

خمین در جنوب استان مرکزی واقع شده و ۱۰۵ هزار نفر جمعیت دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.