دکتر محمد رضا صادقیان روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: هم اکنون ۱۹ نقاهتگاه در سطح خوزستان وجود دارد که سه مورد در اهواز شامل ۲ فعال و یک نیمه فعال است.

وی افزود: در سطح شهرستان ها نیز ۱۵ نقاهتگاه آمادهسازی شده که آمادگی پذیرش بیماران را دارند ولی بیماری بستری نشده است.

صادقیان ادامه داد: نقاهتگاه‌های اهواز شامل بیمارستان طالقانی اهواز، باشگاه ورزشی شهید تندگویان یا نقاهتگاه شهید قاسم سلیمانی و باشگاه راهآهن (نیمه فعال) است. هم اکنون ۱۶ بیمار در نقاهتگاه‌های خوزستان بستری و تعدادی مرخص شدند.

مسئول نقاهتگاه‌های بیماری کرونا در خوزستان گفت: بیماران در این مراکز از نظر بیماری زیرنظر قرار می‌گیرند و خدمات هتلینگ شامل خدمترسانی و امکانات رفاهی نیز به آنها ارایه می‌شود.

آماده‌سازی ۶۰۰ تخت نقاهتگاهی در خوزستان

وی توضیح داد: هم اکنون حدود ۶۰۰ تخت نقاهتگاهی در خوزستان برای بستری بیماران مبتلا به کرونا آماده است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز نیز گفت: اولویت بستری با افرادی است که  با توجه به شرایط بیماری امکان مرخص شدن از بیمارستان را داشتند اما امکان اینکه در منزل در کنار خانواده زندگی کنند وجود نداشت.

دکتر علی احسان پور اضافه کرد: البته درخوزستان به گونه ای است که بیشتر افراد امکان فراهم کردن مکان را برای سپری کردن دوره بیماری دارند.

وی از همکاری سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در آماده سازی امکانات و تجهیزات و خدمات دهی به بیماران کرونایی تقدیرکرد.

به گفته مسوولان دانشگاه علوم پزشکی اهواز موارد ابتلا به بیماری کرونا از ۲۳ فروردین به بعد که برخی محدودیتهای اجتماعی برداشته شد به تدریج روند افزایشی داشته که افزایش بیمار یابی و رعایت نکردن فاصله گذاری اجتماعی نقش موثری داشته است.

ویروس کرونا نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد و تاکنون به بیش از ۲۰۰ کشور سرایت کرده است که سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته تا وضعیت فوق‌العاده اعلام کند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.