شهریار اماموردی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: "بردیا محرمی" پسر چهار ساله تهرانی به دلیل سانحه رانندگی، در این استان دچار مرگ مغزی و در مرکز آموزشی تخصصی و فوق تخصصی آیت الله موسوی شهر زنجان بستری شده بود.

وی اضافه کرد: پس از اطلاع از مرگ مغزی این بیمار، کارهای لازم برای کسب رضایت از خانواده وی انجام شد.

این مسؤول ادامه داد: پس از کسب رضایت از خانواده، بیمار مرگ مغزی برای اهدای ارگان‌ها به بیمارستان سینای تهران منتقل و این عمل خداپسندانه انجام شد.

وی اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون سه مورد بیمار مرگ مغزی در این استان شناسایی و رضایت گیری نیز انجام شد که اولین مورد آن به دلیل عدم فعالیت بیمارستان سینا در شرایط کرونایی پذیرش نشد و ۲ مورد دیگر به اهدای عضو منتهی شد.

اماموردی افزود: هر مورد مرگ مغزی می‌تواند یک تا هشت بیمار نیازمند پیوند عضو را از مرگ نجات دهد و به همین دلیل این موضوع از اهمیت خاصی برخوردار است.

 وی، از جمله روش‌های دریافت کارت اهدای عضو را  ارسال کد ملی به شماره ۳۴۳۲ - شماره‌گیری #۳ *۳۴۳۲* و یا مراجعه به سایت اهدای عضو به آدرس https://ehda.center جهت اخذ کارت اهدای عضو اعلام کرد.

اماموردی اظهار داشت: طبق برآوردهای انجام شده، اهدای نسوج به بیماران نیازمند، کیفیت زندگی ۵۸ بیمار را ارتقا می‌دهد.

به گفته وی،  سال گذشته، ۴۹ مورد بیمار مرگ مغزی در استان زنجان شناسایی شد که از این تعداد ۳۱ مورد به اهدای عضو، پنج مورد عدم رضایت در اهدای عضو وجود داشت و ۱۶ مورد از موارد شناسایی شده نیز قابلیت اهدای عضو نداشتند.

شبکه فراهم آوری پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان از سال ۸۷ آغاز به کار کرده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.