مسئول شبکه فراهم‌آوری پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان زنجان روز یکشنبه در این خصوص به خبرنگار ایرنا گفت: با اطلاع از مرگ مغزی " سید فریده موسوی" ۵۶ ساله ساکن خرمدره که بر اثر سانحه رانندگی دچار مرگ مغزی شده و در بیمارستان الغدیر بستری بود، اقدامات و تلاش لازم برای کسب رضایت از خانواده وی جهت اهدای عضو بیمار به نتیجه رسید.

شهریار اماموردی گفت: پس از کسب رضایت از خانواده، بیمار مرگ مغزی برای اهدای نسوج به بیمارستان سینای تهران منتقل شد.

این مسئول ادامه داد: شانزدهمین مورد اهدای عضو استان نیز ۱۸ شهریور امسال انجام شد که پس از اطلاع از مورد مرگ مغزی نجف‌علی منصوری ۵۹ ساله ساکن زنجان که بر اثر فرو ریختن آوار، دچار این حادثه شده و در مرکز آموزشی تخصصی و فوق تخصصی آیت الله موسوی زنجان بستری شده بود، کارهای لازم برای رضایت از خانواده انجام و در نهایت کبد و نسوج  وی، به نیازمندان اهدا شد.

وی یادآوری کرد: طبق برآوردهای انجام شده، اهدای نسوج به بیماران نیازمند، کیفیت زندگی ۵۸ بیمار را ارتقا می‌دهد.

مسئول شبکه فراهم آوری پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان زنجان ادامه داد: از ابتدای سال جاری تا کنون، ۳۴ مورد بیمار مرگ مغزی در استان زنجان شناسایی شد که از این تعداد ۱۷ مورد به اهدای عضو و چهار مورد عدم رضایت در اهدای عضو وجود داشت و ۱۳ مورد از موارد شناسایی شده نیز قابلیت اهدای عضو نداشتند.
وی اضافه کرد: هر مورد مرگ مغزی می‌تواند یک تا هشت بیمار نیازمند پیوند عضو را از مرگ نجات دهد و به همین دلیل این موضوع از اهمیت خاصی برخوردار است.

به گفته اماموردی،  از جمله روش‌های دریافت کارت اهدای عضو، ارسال کد ملی به شماره ۳۴۳۲ - شماره‌گیری #۳ *۳۴۳۲* و یا مراجعه به سایت اهدای عضو به آدرس https://ehda.center جهت اخذ کارت اهدای عضو است.

شبکه فراهم آوری پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان از سال ۸۷ آغاز به کار کرده است.

۹۶۴۶/۶۰۸۵


 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.