مسئول شبکه فراهم‌آوری پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان زنجان روز سه‌شنبه در این خصوص به خبرنگار ایرنا گفت: با اطلاع از مرگ مغزی "محمد علی اصلانی  ۶۰ ساله"  ساکن ابهر که بر اثر سانحه رانندگی دچار مرگ مغزی و در بیمارستان الغدیر بستری شده بود، اقدامات و تلاش لازم برای کسب رضایت از خانواده وی جهت اهدای عضو بیمار به نتیجه رسید.
شهریار اماموردی گفت: پس از کسب رضایت از خانواده، بیمار مرگ مغزی برای اهدای کلیه‌ها و کبد، به بیمارستان سینای تهران منتقل شد.

وی یادآورشد: از ابتدای امسال ۱۷ مورد بیمار مرگ مغزی در مراکز بیمارستانی این استان توسط کادر آموزش دیده، جهت اهدای عضو ترغیب شده‌اند که از این تعداد ۱۴ مورد به اهدای عضو منتهی شده‌است.

مسئول شبکه فراهم آوری پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان زنجان ادامه داد: سال گذشته، ۱۸ مورد بیمار مرگ مغزی در استان زنجان شناسایی شد که از این تعداد ۲ مورد عدم رضایت در اهدای عضو وجود داشت و چهار مورد از موارد شناسایی شده نیز قابلیت اهدای عضو نداشتند.
وی یادآوری کرد: هر مورد مرگ مغزی می‌تواند یک تا هشت بیمار نیازمند پیوند عضو را از مرگ نجات دهد و به همین دلیل این موضوع از اهمیت خاصی برخوردار است.

شبکه فراهم آوری پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان از سال ۸۷ آغاز به کار کرده است.

۹۶۴۶/۶۰۸۵

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.