شهریار اماموردی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بیمار مرگ مغزی به نام 'علیرضا کاوندی ' 23 ساله ساکن زنجان به دلیل خونریزی در بیمارستان امدادی ابهر بستری شده بود.
وی اظهار داشت: پس از اطلاع مرگ مغزی این بیمار، کارهای لازم برای کسب رضایت از خانواده وی انجام و این اقدام ایثارگرانه به اهدای سه عضو بیمار منجر شد.
اماموردی خاطرنشان کرد: پس از کسب رضایت از خانواده، بیمار مرگ مغزی برای اهدای کبد و کلیه ها به بیماران نیازمند به بیمارستان سینای تهران منتقل شد.
مسئول شبکه فراهم آوری پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان زنجان ادامه داد: نسوج (بافت) این بیمار مرگ مغزی نیز برای استفاده بیماران نیازمند اهدا شد که طبق برآوردهای انجام شده کیفیت زندگی 58 بیمار نیازمند را ارتقا می دهد.
وی اضافه کرد: در سال گذشته، 18 مورد اهدا عضو در این استان به ثبت رسید که از این تعداد 2 مورد عدم موفقیت در رضایت گیری وجود داشت و چهار مورد از موارد شناسایی هم قابلیت اهدا عضو نداشتند.
اماموردی یادآور شد: در مجموع از ابتدای سال جاری تا کنون 2 مورد بیمار مرگ مغزی برای اهدای عضو در این استان گزارش شد که یک مورد به رضایت گیری و اهدا و دیگری به سر انجام نرسید.
وی خاطر نشان کرد: از هنگام شناسایی بیمار مرگ مغزی، اقدامات متعددی برای کسب رضایت از خانواده های آنان برای اهدای عضو انجام می شود که تیم های کارشناس و متبحری با توجه به وظایف تعریف شده برای این مهم اقدام می کنند.
9646/8068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.