کوروش فریدونی دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با توجه به شرایط کرونایی، با کمبود برخی از گروه‌های خونی مواجه هستیم و با توجه به نیاز شهرستان و استان از مردم می‌خواهیم نسبت به اهدای خود اقدام کنند.

وی افزود: فرایند اهدای خون در این پایگاه با شرایط کاملا بهداشتی صورت می‌گیرد و هیچ مشکل بهداشتی نیز در این روند وجود ندارد.

مدیر پایگاه انتقال خون ایذه ضمن درخواست از مردم برای اهدای خون تصریح کرد: اهدای خون به منزله اهدای زندگی است، بسیاری از بیماران چشم‌انتظار خون‌ اهدایی از سوی مردم هستند.

فریدونی در پایان گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون بیش از ۷۰۰ نفر در ایذه با حضور در پایگاه انتقال خون در این کار خیرخواهانه شرکت کردند.

حداقل سن قابل قبول برای اهدای خون ۱۸ سال تمام و حداکثر سن ۶۰ سال تمام است و برای دفعات بعدی سن اهداکننده مستمر (با سابقه حداقل ۲ بار اهدای خون در سال) حداکثر ۶۵ سال است.

هر واحد خون اهدایی حدود ۴۵۰ میلی لیتر معادل فقط ۱۰ درصد حجم کل خون بدن است، پلاسما و گلبول‌های سفید و پلاکت‌ها، ظرف مدت چند روز به طور طبیعی توسط سیستم خون ساز بدن جایگزین می‌شوند و بدن با افزایش جذب آهن از دستگاه گوارش، آهن از دست رفته را به مرور و طی حدود یک ماه جایگزین خواهد کرد.گلبول‌های قرمز خون حداکثر در سه تا چهار هفته در بدن اهدا کننده خون بازسازی می‌شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.