به گزارش روابط عمومی انتقال خون مازندران ، دکتر اسماعیل پوریانی با اظهار این که در هفته نخست امسال یکهزارو ۵۷۹ داوطلب اهدا خون در استان شدند،گفت: ۹۱ نفر از آنان برای نخستین بار با هدف کمک به بیماران کرونایی خون اهدا کردند که نشانه احساس مسئولیت اجتماعی بالای انان است.

وی افزود: از آن جایی که کلیه پروتکل های ایمنی و بهداشتی در مراکز انتقال خون استان رعایت می شود وجای هیچگونه نگرانی نیست، داوطلبان  می توانند با اطمینان خاطر برای اهدای خون به مراکز انتقال خون مراجعه کنند. 

وی آمار اهداکنندگان مستمر و با سابقه استان را  یکهزارو ۱۱۶ نفر اعلام کرد  و گفت : نیاز به خون در کشور و به ویژه مازندران دائمی است و سازمان انتقال خون همواره قدردان  اهدا کنندگان است.

مدیرکل انتقال خون مازندران با توضیح این نکته  که عمر فرآورده های خون مانند پلاکت تا ۳روز است از همه اقشار مردم، به ویژه اهداکنندگان خون خواست تا انتقال خون استان و بیماران نیازمند به خون مانند بیماران تالاسمی ، هموفیلی، سرطانی و دیالیزی که از مصرف کنندگان مستمر خون هستند را بیش از پیش همراهی کنند و کرونا سبب نشود تا این بیماران به فراموشی سپرده شوند.

پوریانی تعداد داوطلبان اهدای خون در سال گذشته را ۱۶۶هزارو۹۵۵ داوطلب عنوان کرد و گفت: از این تعداد داوطلب، ۱۲۹ هزارو۱۶۸ واحد خون  دریافت شده است که هر یک واحد خون دست کم  به سه فرآورده پلاکت، پلاسما و گلبول قرمز فشرده تفکیک می شود .

استان مازندران با  داشتن بیش از ۴ هزار بیمار خاص به عنوان یکی از استان های پرمصرف خون و فرآورده های خونی در کشور است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.