حسین کرد نژاد روز چهارشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بمناسبت فرارسیدن نیمه شعبان سالروز میلاد با سعادت منجی عالم بشریت حضرت مهدی (عج) بیش از ۵٠ نفر از بسیجیان خواهر و برادر این شهرستان امروز با حضور در سازمان انتقال خون این شهرستان مقداری از خون خود را به نیازمندان به خون اهدا کردند.

وی افزود: بسیجیان خواهر و برادر ایرانشهری نشان دادند در هر شرایطی یاریگر هموطنان خود هستند و در این راه از خون خودشان هم می‌گذرند و به کمک نیازمندان می‌شتابند. 

مسوول بسیج دانش آموزی ایرانشهر گفت: اهدای خون نمادی از همدلی، احساس مسوولیت و از خالص‌ترین نمونه‌های نوع‌دوستی است چراکه در هیاهوی زندگی مادی، اهداکنندگان خون قهرمانانی هستند که بدون هیچ توقع و چشم‌داشتی بخشی از وجودشان را در اختیار همنوعان خود قرار می‌دهند. 

رییس انتقال خون ایرانشهر هم با تأکید بر اینکه اهدای خون صدقه جاریه است گفت: خون و فراورده‌های آن جان بیماران نیازمند به‌ویژه بیماران تالاسمی، سرطانی بدخیم و هموفیلی را نجات می‌دهد. 

اسماعیل میرکازهی با اشاره به کاهش مراجعات مردم به مراکز انتقال خون در پی شیوع کرونا افزود: اهدا کنندگان خون اطمینان داشته باشند که انتقال خون بر اساس آخرین استانداردهای سازمان بهداشت جهانی و سازمان‌ انتقال خون ایران، تمام نکات ایمنی و بهداشتی را رعایت می‌کند و همیشه مراکز انتقال خون و تمام تجهیزات این مرکز، ضد عفونی و استریل می‌شوند و اهدا کنندگان با اطمینان خاطر خون اهدا کنند.

وی افزود: با توجه به وجود شمار زیادی بیمار تالاسمی، مصرف خون در ایرانشهر در هر ماه حدود ۲ هزار واحد است که متاسفانه این روزها با کاهش اهداء خون در منطقه مواجه هستیم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.