امیرحسین نظری چهارشنبه درگفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: با توجه به نوسانات قیمت مرغ در روزهای اخیر و برای جلوگیری از ضرر و زیان مرغداران استان مقرر شده تا اطلاع ثانوی کشتارگاه های استان اجازه خرید و فروش مرغ زنده را نداشته باشند.

وی گفت: طبق مصوبه ستاد تنظیم بازار کشوربرای مدیریت تامین و عرضه جوجه یک روزه و مرغ و به منظور جلوگیری از ضرر و زیان مرغداران، کارگروه تنظیم بازار هر استان مکلف است با همکاری تشکل های مرغداری و تولیدکنندگان مرغ و کشتارگاه ها در قالب تفاهم نامه یا دستورالعمل ، مرغ زنده به صورت کارمزدی توسط کشتارگاه ها کشتار شود.

نظری افزود: بر اساس مصوبه ستاد تنظیم بازار استان قیمت خرید مرغ زنده هر کیلوگرم ۸۵ هزار ریال ، فروش به خرده فروشی ۱۲۲ هزار ریال و نرخ مصرف کننده ۱۲۹ هزار ریال است.

وی همچنین در خصوص تامین کالاهای بهداشتی مورد نیاز مردم در این شرایط شیوع ویروس کرونا ادامه داد : با توجه به نیاز ضروری مردم به اقلام بهداشتی به منظور جلوگیری از انتشار ویروس کرونا با هماهنگی معاونت غذا و داروی اهواز توزیع این اقلام علاوه بر داروخانه ها در سطح خرده فروش ها و سوپر مارکت ها نیز انجام شود تا دسترسی مردم به این اقلام آسان تر شود.

در چند ماه اخیر قیمت مرغ در بازار استان بسیار کاهش یافته است و به همین منظور مرغداران نسبت به این کاهش قیمت و ضرر و زیانی که به آن ها وارد شده است اعتراض دارند، به همین دلیل سازمان صمت استان با استفاده از راهکارهای مختلف از جمله جلوگیری از کشتار مرغ تولید خارج از استان در کشتارگاه های خوزستان و تعیین قیمت جدید در صدد جلوگیری از وارد شدن ضرر بیشتر به مرغداران استان است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
2 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.