اکبر آقاجانی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: پیش از این قیمت گوشت مرغ در بازار استان به دلیل شیوع ویروس کرونا به شدت کاهش یافته بود و حتی در مقطعی به هفت هزار و ۵۰۰ هزار تومان هم رسید.

وی اضافه کرد: شروع به فعالیت برخی واحدهای صنفی، کاهش میزان عرضه و افزایش تقاضا از جمله دلایل افزایش قیمت گوشت مرغ است.

آقاجانی با اشاره به مشکلات مرغداران استان، ادامه داد: بسیاری از فعالان این عرصه به دلیل کاهش قیمت بر اثر شیوع کرونا متضرر شده‌اند و باید تسهیلات و برنامه‌های حمایتی ویژه‌ای برای آنها در نظر گرفته شود.

وی افزود: بسیاری از واحدهای پرورش مرغ استان هم اینک در دریافت ذرت و سویا با مشکل مواجه هستند و افزایش قیمت نهاده‌های دامی نیز بر مشکلات آنها افزوده است.

آقاجانی با بیان اینکه حدود ۲۵۰ واحد عرضه مرغ گوشت در شهر قزوین فعالیت دارند، گفت: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی یا گرانفروشی می‌توانند با سامانه ۱۲۴ تماس بگیرند تا بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت و اتحادیه مرغ و ماهی استان، موضوع را رسیدگی کنند.

وی از شهروندان درخواست کرد: از خرید مرغ‌های تاریخ گذشته یا خرد کردن آنها در مکان‌های عرضه خودداری کنند و فریب بسیاری از عرضه کنندگان گوشت مرغ به بهانه فروش پایین‌تر از نرخ بازار را نخورند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.