از آبان ماه سال گذشته قیمت گوشت گرم مرغ در کشور به ۱۴۵ هزار ریال و بیشتر از این رسید که برخلاف این وضعیت در دیگر استان ها، این نرخ با اقدامات و تلاش های استاندار زنجان تا پایان سال گذشته ۱۱۵ هزار ریال در این استان ثابت ماند و مصرف کنندگان با افزایش نرخی برای این فرآورده خام مواجه نشدند.

در سه ماهه نخست امسال نیز قیمت مرغ بر همین نرخ ثابت ماند و اما این روند تا تیر ماه نتوانست دوام بیاورد و با افزایش تدریجی قیمت آن به ۱۲۹ هزار ریال در هر کیلوگرم رسید.

از طرفی نیز از ۱۵ مهرماه جاری با رتبه بندی شدن کشتارگاه های طیور در استان زنجان، گوشت گرم مرغ رتبه بندی شده نیز وارد بازار شده است.

مصرف گوشت گرم مرغ در زنجان افزایش یافته است

رئیس اتحادیه مرغ، تخم مرغ و ماهی فروشان شهرستان زنجان، علت افزایش تدریجی نرخ این فرآورده را افزایش تقاضا برای آن بیان کرد.

سید ناصر رمضانلو ادامه داد: افزایش نرخ گوشت مرغ گرم سراسری بوده و همه استان‌های همجوار با این مساله مواجه هستند و مختص زنجان نیست.

وی تاکید کرد: در حال حاضر روزانه ۸۰ تن گوشت مرغ گرم وارد بازار استان زنجان می شود.

رئیس اتحادیه مرغ، تخم مرغ و ماهی فروشان شهرستان زنجان گفت: در انتظار افزایش نرخ گوشت مرغ گرم بر اساس رتبه بندی کشتارگاه ها هستیم.

 رتبه بندی گوشت مرغ گرم نمی‌تواند دلیلی بر افزایش نرخ آن باشد

یکی از مصرف کنندگان زنجانی اظهار داشت: اگر مسئولان مربوطه بخواهند مجدد نرخ گوشت گرم مرغ را به بهانه رتبه بندی افزایش دهند این مهم منطقی و معقولانه نیست.

وحید موسوی افزود: رتبه بندی به کشتارگاه، امکانات و تجهیزات، قطعه بندی و بسته بندی آن مربوط می‌شود و ربطی به کیفیت گوشت مرغ ندارد تا از جیب مصرف کننده نیز برای آن هزینه پرداخت شود.

وی ادامه داد: افزایش قیمت باید زمانی انجام شود که گوشت با کیفیت برای مصرف کننده ارائه دهند.

یکی دیگر از مصرف کنندگان گوشت مرغ گرم یادآوری کرد: در هر بار خرید مرغ با افزایش نسبی نرخ آن مواجه می شوم و در حال حاضر نیز بر خلاف گذشته که نرخ این فرآورده بر روی تابلویی در داخل مغازه نوشته می شد الان بر روی بسته بندی مرغ حک شده و در دید عموم نیست.

عشرت هاشمی گفت: مسئولان باید علت این افزایش را بررسی کنند تا مصرف کننده بتواند حداقل مایحتاج خود از این فرآورده خام را تهیه کند چرا که در زمان حاضر بسیاری از خانوارها گوشت مرغ گرم را جایگزین گوشت گرم دام کرده اند.

زنجان ۵ کشتارگاه صنعتی مرغ دارد و سالیانه ۲۰ میلیون قطعه کشتار مرغ در این استان انجام می شود. در حال حاضر روزانه ۴۵ تن گوشت مرغ گرم در بازار استان زنجان توزیع می‌شود.

۶۰۸۵/۹۵۰۵

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.