سجاد خدادادی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این دامداران غیرمجاز که اقدام به باراندازی چادر و اسکان در منطقه کرده بودند، پیرو تاکید و دستور دادستان عمومی و انقلاب گتوند بر اجرای طرح پاکسازی بیشه زارها با همکاری ماموران کلانتری مرکزی، کارشناس حقوقی و فرمانده یگان حفاظت اداره منابع طبیعی و آبخیزداری دستگیر شدند.

وی اظهارداشت: این دامداران غیرمجاز و متخلف پس از اطلاع از محل متواری شدند که پس از عملیات تعقیب و گریز دستگیر و راهی بازداشتگاه شدند.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان گتوند گفت: ماموران در این عملیات، ضمن جلوگیری از چرای دام، چادرهای دامداران متخلف را جمع آوری و ضبط کردند.

وی افزود: شهروندان ضمن رعایت اصول و نکات ایمنی هنگام استفاده از عرصه‌های طبیعی درصورت مشاهده هرگونه تخلف، تصرف و آتش‌سوزی احتمالی در عرصه‌های جنگلی و مرتعی مراتب را از طریق تلفن رایگان ۱۵۰۴ یگان حفاظت منابع طبیعی اطلاع دهند.

هفدهم فروردین ماه نیز پنج دامدار غیرمجاز و متخلف که اقدام به باراندازی، اسکان و چرای غیرمجاز دام در بیشه زارهای مرکزی واقع در جزیره رودخانه کارون گتوند کرده بودند، دستگیر و به مرجع قضایی تحویل داده شدند.

به گزارش ایرنا، ۵۴ هزار هکتار منابع طبیعی شامل مراتع، بیشه‌زارها و جنگل‌های دست کاشته در شهرستان گتوند وجود دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.