مهندس حسن خسروانیان دوشنبه در جلسه پدافند غیرعامل شهرستان پاسارگاد که با حضور مدیران جهادکشاورزی، آبفای روستایی، دامپزشکی، تعاون روستایی و تعدادی دیگر از مسئولان این شهرستان برگزار شد، افزود: در سال جاری در حوزه اطفای حریق اکیپ‌های ۱۵ نفره مردمی با ۱۷۵ عضو فعال و هشت قرقبان نیز به کارگیری شدند.
وی ادامه داد: همچنین خودرو استیجاری و تجهیز یگان حفاظت اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان‌ و تحویل امکانات اطفای حریق در دستور کار قرار گرفت که با این اقدام از هرگونه بحران در حوزه آتش‌سوزی جنگل‌ها در امان بودیم و تاکنون بحرانی در این زمینه نداشته‌ایم.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان پاسارگاد، آموزش بهره‌برداران محلی منابع طبیعی را از دیگر اقدامات انجام شده در حوزه پدافندغیرعامل عنوان کرد و گفت: اعتقاد داریم آموزش و اقدامات پیشگیرانه باید همواره در دستور کار باشد و بر این مبنا گام برداریم.
خسروانیان افزود: از دیگر اقدامات صورت گرفته در حوزه پدافند غیرعامل می‌توان به احداث بند خاکی آبخیزداری در منطقه رحیم آباد بخش مرکزی پاساگارد اشاره کرد.
وی ادامه داد: همچنین به منظور جلوگیری از فرسایش خاک و تولید علوفه گیاهی اقدام به بذرکاری و کپه کاری در مناطق بالادست سد سیوند کردیم که این اقدام نیز در قالب برنامه‌های پدافند غیرعامل صورت گرفته است.
در  حاشیه این جلسه، مدیران شهرستان پاسارگاد از  تعدادی از پروژه های آبخیزداری این شهرستان بازدید کردند.
سعادت شهر مرکز شهرستان پاسارگاد در ۱۱۰ کیلومتری شمال شیراز واقع است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.