امیرحسین نظری دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: تاکنون  ۱۰۰ هزار عدد ماسک وارد استان خوزستان شد و در بازار و بیمارستان های استان توزیع شده است.
وی گفت:  مردم باید ماسک  را از مراکز معتبر خریداری کنند تا متخلفان از این شرایط سو استفاده نکنند.
نظری ادامه داد: در این مدت چندین انبار احتکار ماسک با تعداد بالای ۳۰ هزار عدد در استان کشف شده است و برخورد شدیدی با افراد محتکر انجام گرفته است.
خودکفایی خوزستان در تولید مواد ضدعفونی
رییس سازمان صمت خوزستان ادامه داد: با شیوع ویروس کرونا در استان با توجه به افزایش تقاضا برای مواد ضدعفونی کننده و با توجه به اینکه استان وارد کننده مواد ضدعفونی کننده دست بوده است از بخش خصوصی برای تولید این محلول ها دعوت شد .
وی با اشاره به اینکه چندین واحد تولیدی مواد ضدعفونی کننده دست در استان راه اندازی شده است گفت: در حال حاضر با کمک دستگاه های مختلف و بخش خصوصی مواد ضدعفونی کننده در حجم بالایی در استان خوزستان در حال تولید است.

نظری ادامه داد: داروخانه های استان از مواد ضدعفونی کننده اشباع شده اند و در نظر داریم برای دسترسی راحت تر مردم به مواد ضدعفونی این محلول ها در سوپر مارکت ها نیز توزیع و عرضه شود.

رییس سازمان صمت استان بیان کرد: در تامین ماسک و دستکش در استان کمبود داریم ، با کمک واحدهای صنعتی چندین کارگاه تولید ماسک های معمولی در استان راه اندازی شده است، اما بر اساس پروتکل های بهداشتی ماسک باید برای افراد بیمار  استفاده شود.

لزوم همکاری اصناف در شرایط کرونایی

وی گفت: ۹۰ درصد اصناف پروتکل تعطیلی به دلیل شیوع ویروس کرونا را رعایت کرده اند و بیشتر اصنافی که این پروتکل را رعایت نکرده اند در حاشیه شهر هستند. 

نظری با اشاره به اینکه یکسری اقدامات تنبیهی برای اصنافی که از این پروتکل تبعیت نمی کنند در نظر گرفته شده است ادامه داد: اهواز به هشت منطقه برای بررسی فعالیت اصناف تقسیم شده است و از شهرداری و نیروی انتظامی برای بازرسی اصناف کمک گرفته شده است.

 پلمب ۱۴۰۰ واحد صنفی متخلف در خوزستان

رییس سازمان صمت استان خوزستان ادامه داد: ۱۴۰۰ واحد صنفی غیرضروری در خوزستان که پروتکل تعطیلی اصناف را رعایت نکردند پلمب شدند

وی گفت: در کنار پلمب، پروانه کسب واحد صنفی نیز باطل خواهد شد و با حکم دادستانی تعدادی از صاحبان اصناف متخلف بازداشت شده اند.

نظری افزود: برخی اصناف به دلیل تعطیل بودن محل کسب و کار و نداشتن درآمد خواستار جبران ضرر و زیان خود بوده و اتخاذ راهکاری از سوی دولت در این رابطه را خواستار می باشند.

تعیین قیمت جدید کالاهای بهداشتی با مشارکت سازمان حمایت از مصرف کنندگان

نظری ادامه داد: با توجه به نیازی که وجود داشت آنالیزی از قیمت کالاهای بهداشتی و مواد ضدعفونی کننده برای تعیین قیمت جدید این کالاها به سازمان حمایت از مصرف کنندگان اعلام شد که لیست جدید قیمت از سوی این سازمان تعیین شده است و همه واحدهای صنفی موظف به رعایت این قیمت ها هستند.

رییس سازمان صمت خوزستان اظهار داشت: با راه اندازی چند واحد تولیدی مواد ضدعفونی کننده در استان رقابتی بین تولید کنندگان ایجاد شده تا کالاهای خود را با قیمت مناسب برای فروش عرضه کنند.

وی با اشاره به اینکه تقاضا برای دستکش و ماسک در استان بالا است اظهار داشت: چند واحد تولید کننده دستکش از سوی برخی شرکت ها و بخش خصوصی در استان راه اندازی شده است با این وجود نیاز به این کالا بسیار بالا است .

افت شدید قیمت مرغ و گله مندی مرغداران خوزستان

رییس سازمان صنعت ، معدن و تجارت خوزستان بیان کرد: این روزها شاهد افت قیمت مرغ در استان هستیم و مقرر شد کشتارگاه های استان بر اساس ظرفیت انجماد خود مرغ خریداری کنند و شرکت پشتیبانی هم امکان خرید مرغ از مرغداران را دارد.

نظری ادامه داد: با این تصمیم به مرغداران برای خرید مرغ آن ها کمک شایانی خواهد شد.

وی در خاتمه گفت: هیچ کمبودی از نظر کالای اساسی در استان خوزستان وجود ندارد.

 ۲۲ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا در ۲۴ ساعت گذشته در خوزستان شناسایی شد و مجموع مبتلایان به این بیماری تا ظهر روز دوشنبه ۱۱ فروردین در این استان به ۶۹۳ مورد رسید.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.