شیوع ویروس کرونا در سراسر جهان مشکلاتی را برای دولت‌ها و مردم بوجود آورده است؛ مشکلاتی که شاید دولت به تنهایی قادر به رفع آنها نباشد.

هر سال در این ایام مردم گتوند خود را برای آغاز سال جدید آماده می‌کردند و به تکاپو می‌افتادند ولی امسال شرایط به گونه دیگری است. 

هرکس هرکاری از دستش بر می‌آید برای مقابله با کرونا انجام می‌دهد؛ یکی در حال ضدعفونی خانه و دیگری در قالب گروه‌های جهادی تلاش می‌کند.

بنا به گفته دبیر ستاد مبارزه با ویروس کرونا در گتوند بیش از یکصد نفر از جوانان و تعدادی از انجمن‌های مردم نهاد از جمله فعالان اجتماعی شهر گتوند در این کار مشارکت دارند و از روز نخست شیوع ویروس کرونا در این شهرستان، عملیات ضدعفونی و گندزدایی معابر و خیابان‌ها و اماکن عمومی را با تشکیل ۱۲ تیم جهادی آغاز کرده‌اند.

توزیع ۴۰ بسته اقلام بهداشتی بین نیازمندان گتوند

غلامرضا مهدی‌پور اظهارداشت: عملیات ضدعفونی با هماهنگی فرمانداری، شبکه بهداشت و درمان، شورای اسلامی شهر گتوند، ناحیه مقاومت بسیج گتوند و اداره اوقاف و امورخیریه به صورت مردمی در حال انجام است.

وی افزود: تمام معابر و خیابان‌های سطح شهر، اماکن عمومی، عابربانک‌ها، بازار، ادارات و دستگاه‌های اجرایی ضدعفونی و گندزدایی شده‌اند.دبیر ستاد مردمی مبارزه با ویروس کرونا به تهیه و توزیع اقلام بهداشتی اشاره کرد و گفت: برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا ۴۰ بسته اقلام بهداشتی به همت خیرین جمع آوری و بین خانواده‌های نیازمند توزیع شد.

دبیر ستاد مبارزه با ویروس کرونا در گتوند افزود: مردم گتوند می‌توانند کمک‌های نقدی و غیرنقدی خود را به  محل سابق اداره پست شهرستان گتوند تحویل دهند.

وی از همکاری نهادها و دستگاه‌های اجرایی و مشارکت مردم در ضد عفونی و گندزدایی معابر و اماکن عمومی تشکر و قدردانی کرد.

ضدعفونی معابر و اماکن عمومی جنت مکان به همت نیروهای موکب

مسئول موکب حضرت موسی بن جعفر(ع) شهر جنت مکان گتوند نیز به خبرنگار ایرنا گفت: به همت این موکب مردمی برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا معابر، خیابان‌ها و اماکن عمومی این شهر در چند مرحله به صورت شبانه‌روزی ضد عفونی و گندزدایی شدند.

میلاد طریفی با بیان اینکه بیش از ۱۵ نفر در این کار مشارکت دارند، افزود: تمام اقلام، تجهیزات و هزینه‌های ضد عفونی معابر، خیابان‌ها و اماکن عمومی شهر جنت مکان به صورت صد درصد مردمی تامین شده است.

وی بر رعایت توصیه‌های بهداشتی و ماندن در خانه به جز موارد ضروری تاکید کرد و ادامه داد: علاوه بر ضد عفونی و گندزدایی چند بسته اقلام بهداشتی شامل صابون، دستکش و بروشور در بین برخی از خانواده‌ها توزیع شد، ضمن اینکه اقدامات پیشگیرانه ویروس کرونا نیز برای شهروندان آموزش داده شد.

طریفی گفت: موکب حضرت موسی بن جعفر(ع) شهر جنت مکان گتوند علاوه بر برگزاری آیین‌های عزاداری در امدادرسانی به هموطنان در سیل و زلزله و محرومیت زدایی نیز فعالیت داشته است.

به گزارش ایرنا در دیگر شهرها و روستاهای شهرستان گتوند عملیات ضد عفونی و گندزدایی به همت نیروهای مردمی، سپاه و بسیج، شبکه بهداشت و درمان، شهرداری‌ها، دهیاری‌ها، شوراهای اسلامی شهر و روستا و دیگر دستگاه‌های اجرایی برای مقابله و پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در حال اجرا است.

نتیجه آزمایش سه بیمار از ۱۶ بیمار مشکوک به ویروس کرونا در گتوند مثبت اعلام شده که ۲ نفر از این افراد در بیمارستان بزرگ دزفول فوت کرده‌اند.

ویروس کرونا یا کووید ۱۹ نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد و تاکنون به بیش از یکصد کشور سرایت کرده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.