سعیده سهرابی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود که این تعداد تنها سمن هایی هستند که به صورت مشخص و با چارت استانداری در حال فعالیت هستند و ممکن است تعداد دیگری هم بدون قرار گرفتن در این چارت در حال فعالیت باشند. 

وی با اشاره به وجود ۴۸۵ سازمان مردم نهاد رسمی و دارای مجوز در مازندران گفت : بسیاری از  سازمان‌ها و سمن‌های مردم نهاد دیگر نیز به صورت خودجوش با مدیریت خودشان برای خدمات رسانی در حوزه مقابله با ویروس کرونا فعالیت می کنند. 

سرپرست دفتر اجتماعی استانداری مازندران افزود : فعالیت سازمان های مردم نهاد استان به چهار حوزه تقسیم کار شده است که هر یک با حدود ۵۰ نیروی دائمی و داوطلب فعالیت می‌کنند. 

سهرابی حوزه بهداشت را یکی از بخش های فعالیت سازمان ای مردم نهاد مازندران عنوان کرد و گفت : اعضای این سازمان ها به صورت نیروهای داوطلب پزشکی در مراکز درمانی ، مطب ها و بیمارستان ها به مردم خدمات می دهند. 

به گفته او بخش از این پزشکان نیز با حضور در مناطق حاشیه و روستایی مازندران اقدامات آموزشی و بهداشتی را برای افراد محروم بر عهده دارند. 

سرپرست دفتر اجتماعی استانداری مازندران فعالیت خیرین را یکی از بخش های درگیر سازمان های مردم نهاد عنوان کرد که مسئولیت تامین تجهیزات بهداشتی عمومی و بیمارستانی مانند لباس مخصوص ، ماسک ، مواد ضدعفونی کننده و کمک به محرومین را برعهده دارند. 

سهرابی گفت: بخش دیگر از فعالیت های سازمان های مردم نهاد مازندران مربوط به آموزش است که برای آن دسته از افرادی که از دسترسی به فضای مجازی و رسانه ای محروم هستند از سریق تماس تلفنی و یا حضوری توصیه های بهداشتی مقابله با ویروس کرونا را انجام می دهند. 

وی مشاوره و راهنمایی در مورد پویش اجتماعی "در خانه بمانیم " را از دیگر فعالیت های سازمان های مردم نهاد مازندران دانست و گفت: این گروه مسئولیت راهنمایی به خانواده‌ها برای چگونگی حضور در خانه و تعامل با اعضای دیگر و تحمل این شرایط قرنطینه خانگی را به مردم آموزش می دهند. 

به گفته سرپرست دفتر امور اجتماعی استانداری مازندران شرایط بسیار دشور و سختی را سپری می کنیم و پیش بینی می شود این شرایط فعلا ادامه خواهد داشت.

تازگی کار برای سازمان‌های مردم نهاد 

سهرابی یکی از بزرگ ترین مشکلات خدمات رسانی و فعالیت سازمان های مردم نهاد مازندران را بی تجربگی با چنین رویدادی عنوان کرد و گفت: در گذشته سازمان های مردم نهاد تجربه تامین اقلام مورد نیاز در مواجه با سیل و زلزله و آسیب‌های اجتماعی را داشتند ، اما اینکه خودشان به نوعی تولید کننده محصولات و محتوا باشند تجربه ای جددی است.

سهرابی همچنین گسترگی و آنی بودن بحران کرونا را از دیگر مشکلات دانست و اظهار داشت که اما در روزهای اخیر ساماندهی ها بهتر شده و فعالیت سازمان های مردم نهاد با مدیریت و انسجام بهتری انجام می شود.  

ویروس کرونا که رسما کووید – ۱۹ نام دارد، نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد تا کنون به بیش از ۷۰ کشور سرایت کرده و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته است تا وضعیت فوق العاده اعلام کند.

به گزارش ایرنا، آمار ابتلای قطعی به ویروس کرونا در ایران تا پایان روز سه شنبه ۱۳ اسفند به ۲ هزار و ۳۳۶ نفر و فوت ناشی از آن در مجموع به ۷۷ نفر رسیده است همچنین ۴۳۵ نفر از مبتلایان بهبود یافته و از بیمارستان ترخیص شده‌اند.

این بیماری از حدود ۲ هفته پیش مهمان ناخوانده استان مازندران است و در این استان تاکنون حدود ۷۰ نفر را مبتلا کرده و جان ۱۱ نفر را نیز گرفته است. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.