به گزارش ایرنا به نقل از  روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز علی احسان پور پنجشنبه افزود: در ۲۴ ساعت گذشته ۳۱ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا در استان به ثبت رسیده که بیشترین آن در اهواز بوده است.

وی اضافه کرد: از میان موارد جدید ابتلا به ویروس کرونا ۲۵ مورد در اهواز، پنج مورد در آبادان و یک مورد در شوشتر بوده است که با احتساب آمار مبتلایان از ابتدای اپیدمی تا کنون تعداد موارد مثبت در اهواز به ۷۵ نفر، آبادان ۱۳ نفر و شوشتر ۱۷ نفر رسیده است.

وی ادامه داد: ۱۶ نفر در اندیمشک، ۶ نفر دزفول، چهار نفر مسجد سلیمان، چهار نفر ماهشهر، پنج نفر بهبهان، سه نفر شادگان، ۲ نفر هندیجان، ۲ نفر امیدیه، ۲ نفر شوش، ۲ نفر اندیکا و ۲ نفر باوی، همچنین شهرهای رامشیر، گتوند، خرمشهر، باغملک و کارون هر کدام یک نفر بیمار مبتلا به کرونا داشته‌اند.

وی با تاکید بر رعایت اصول بهداشتی و در خانه ماندن، اظهار داشت: در ۲۴ ساعت گذشته سه نفر دیگر ‌جان خود را از دست داده اند که تعداد فوت شدگان بر اثر ابتلا به ویروس کرونا به ۳۰ نفر در خوزستان رسیده است.

به گفته وی از ابتدای این اپیدمی تاکنون ۷۰ نفر از موارد تشخیص قطعی بهبود یافته و ترخیص شدند.

احسانپور با اشاره به آمادگی کامل و تلاش شبانه روزی نیروهای شاغل در حوزه سلامت برای مقابله با هرگونه بحران، از مردم خوزستان درخواست کرد: کادر بهداشت و درمان استان را همراهی کنند تا بتوانیم از این دوره با حداقل آسیب عبور کنیم.

بر اساس این گزارش، فرهاد ابول نژادیان سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز نیز امروز اعلام کرده است: در حال حاضر تعداد بیماران کرونا در خوزستان به ۱۵۸ نفر رسیده که از این تعداد تا کنون ۳۰ نفر (بیش از یک پنجم آنها) فوت کرده‌، ۵۹ نفر بهبود یافته و ۶۹ نفر بستری هستند.

طبق گفته احسان‌پور سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز تا ظهر روز ۲۱ اسفند تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در استان ۱۲۷ نفر بوده که ۵۸ نفر بهبود یافته و ۲۷ نفر از آنها فوت کردند. دیروز ۱۷ ابتلای جدید به ویروس کرونا  در استان خوزستان ثبت شده بود.

آنطور که احسانپور اعلام کرده: پیک بیماری کرونا در خوزستان از ۲۰ اسفند آغاز شده و تا ۲۶ اسفند ادامه دارد، در این روز ۲۷ مورد ابتلای جدید به ویروس کرونا طی ۲۴ ساعت در این استان به ثبت رسید.

ویروس کرونا که رسما کووید – ۱۹ نام دارد، نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد تا کنون به بیش از  یکصد کشور سرایت کرده و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته است تا وضعیت فوق العاده اعلام کند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.