به گزارش ایرنا از روابط عمومی دانشگاه، فرهاد ابول نژادیان روز چهارشنبه  اظهار داشت: این تعداد پس از بهبودی از بیمارستان ترخیص شدند.

به گفته سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز تا ظهر روز ۲۰ اسفندماه آمار مبتلایان به ویروس کرونا در خوزستان به ۱۱۰ نفر رسید که ۲۵ نفر از آنها فوت کردند.

فرهاد ابول نژادیان با اشاره به فراوانی کرونا به تفکیک شهرستان بیان کرد: ۱۹ نفر در غرب و ۱۹ نفر در شرق اهواز به کرونا مبتلا شدند و پس از اهواز اندیمشک با ۱۶ بیمار  و شوشتر با ۱۵ بیمار در رتبه های بعدی  استان خوزستان  قرار دارند.

وی افزود: همچنین هفت نفر مربوط به آبادان، ۶ نفر دزفول، چهار نفر مسجد سلیمان چهار نفر ماهشهر ، چهار نفر بهبهان، سه نفر شادگان، ۲ نفر هندیجان، ۲ نفر امیدیه، ۲ نفر شوش، ۲ نفر اندیکا  بوده  و شهرهای رامشیر، گتوند، خرمشهر، باوی و کارون هر کدام یک نفر بیمار کرونایی داشته اند. 

ابول نژادیان با اشاره به تشریح فوت شدگان ناشی از کرونا در خوزستان بیان کرد: ۸۴ درصد افراد فوتی بیماری زمینه‌ای داشتند و ۱۶ درصد فاقد بیماری زمینه‌ای بوده  اما سن آنها بالای ۶۰ سال بوده است که در مجموع ۶۴ درصد فوت شدگان کرونا در استان مرد و ۳۶ درصد زن هستند.

ویروس کرونا که رسما کووید – ۱۹ نام دارد، نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد تا کنون به بیش از  یکصد کشور سرایت کرده و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته است تا وضعیت فوق العاده اعلام کند

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.