مدیر اداره بنادر و دریانوردی شهید باهنر گفت: براساس برنامه ریزی صورت گرفته مسافران با انجام ۶ سفر دریایی در مدت ۱۰ روز به کشور بازگشتند و تمامی اقدامات کنترلی و مراقبتی برای جلوگیری از انتشار ویروس کووید ۱۹در لنگرگاه بندرعباس انجام شد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، حمیدرضا محمد حسینی روز سه شنبه افزود:با انجام تست تب سنجی و غربالگری در این ۶ سفر دریایی، تاکنون هیچ  یک از مسافران علائمی مبنی بر آلودگی به ویروس کرونا گزارش نشده و انجام سفرها در این مسیر تا زمان وجود متقاضی ادامه دارد.
 وی بیان داشت: ۲ خط کشتیرانی فعال در بندر شهید باهنر بندرعباس صورت گرفته که با ارائه ۴ سرویس سفر  در هفته توان جابه جایی بیش از هزار و ۲۰۰مسافر را در هر مسیر ترددی بین بندرعباس به شارجه و برعکس را دارا هستند. 
مدیر اداره بنادر و دریانوردی شهید باهنر اظهارداشت: با توجه به دستورالعمل ابلاغی از سوی ستاد استانی مبارزه با شیوع ویروس کووید ۱۹ مبنی بر رعایت نکات بهداشتی و انجام الزام کنترلی تمامی اقدام ها براساس پرتکل های مصوب و با نظارت دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در لنگرگاه بندر عباس به انجام رسید. 
براساس اعلام ستاد ملی مقابله با کرونا تمام مدارس مقاطع مختلف تحصیلی و دانشگاه‌های کشور از جمله استان هرمزگان تا پایان سالجاری تعطیل است.
ویروس کرونا که رسما کووید – ۱۹ نام دارد، نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد تا کنون به بیش از  یکصد کشور سرایت کرده و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته است تا وضعیت فوق العاده اعلام کند.
دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان نیز اعلام کرد: تااین لحظه تست کرونای ۵۲ نفر در استان مثبت بوده که ۳۳نفر ترخیص و ۶ نفر فوت شدند.


 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.