به گزارش ایرنا عبدعلی ناصری روز دوشنبه در جریان بازدید از روند بازسازی ، ترمیم  و تحکیم بخشی سیل بندها در مناطق پیرامونی کشت و صنعت های نیشکر در شرق کارون به خبرنگاران رسانه‌های گروهی گفت: این شرکت در راستای عمل به مسئولیت های اجتماعی ، برای پیشگیری از خسارات های ناشی از سیلاب های مخرب شبیه سیلاب فروردین ماه ۱۳۹۸ از مرداد ماه امسال شروع به احداث و ترمیم ۱۸۰کیلومتر سیل بند در روستاهای در معرض سیلاب های مخرب در حاشیه رودخانه های دز و شرق ، غرب کارون و اطراف تالاب شادگان کرده تا بدین وسیله نیز از ورود سیلاب به مزارع نیشکر نیز جلوگیری کند.
وی گفت: برای ترمیم ، ساخت و استحکام بخشی سیل‌بندها ۱۲۰میلیارد ریال از محل اعتبارات شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی هزینه شده است.
مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی اظهار داشت: ترمیم و استحکام بخشی سیل بندهای احداثی به گونه‌ای است تا در برابر عبورسیلاب با سه هزار مکعب در ثانیه مقاومت کرده و از ورود سیلاب به زمین‌های کشاورزی و نیشکری شمال و جنوب اهواز جلوگیری کند.
ناصری با بیان اینکه در سیلاب مهیب فروردین ماه امسال ۴۰هزار هکتار از مزارع نیشکر شرکت توسعه نیشکرو صنایع جانبی دچار آبگرفتگی شد و ۵۱هزارمیلیارد ریال به تاسیسات زیربنایی واحدهای هفت گانه نیشکری خسارت زد ابراز امیدواری کرد با تعامل ،همکاری‌های بین‌بخشی و تلاش‌های جهادی و شبانه روزی بتوان از وارد شدن خسارات احتمالی سیلاب های پیش رو پیشگیری یا آن را به حداقل رساند.
بنا به پیش بینی هواشناسی خوزستان ، بارندگی‌های شدید در هفته‌های آینده در حوضه‌های آبریز دز ، کارون و کرخه ، احتمال وقوع سیلاب در خوزستان و مناطق پایین دست وجود دارد به همین منظور هشت میلیارد متر مکعب ظرفیت خالی در پشت سدهای بزرگ خوزستان برای پیشگیری از وقوع و مهار سیلاب ایجاد شده است.

تامین ۸۰درصد نیاز کشور به الکل در شرکت توسعه نیشکر
مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی با اشاره به نیاز کشور به مواد شوینده و بهداشتی در راستای مبارزه با ویروس کرونا گفت:حدود ۸۰درصد نیاز کشور به الکل در شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی تولید می‌شود.
ناصری با اشاره به تولید روزانه ۱۰۰هزار لیتر الکل در این شرکت گفت:تلاش می‌شود تولید روزانه الکل را در این شرکت به ۱۲۰هزار لیتر برسانیم.
وی گفت: نیاز سالانه کشور به الکل ۵۰میلیون لیتراست که از این میزان ۴۰میلیون لیتر در شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی تولید و به بازارهای داخلی عرضه می‌شود.


۳۵۰هزار تن تولید شکر و ۳۲۰هزار تن تصفیه شکر خام وارداتی

مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی گفت: تا پایان زمان تولید شکر(پایان اسفند ماه) حجم تولید شکر در واحدهای هفت گانه این شرکت به ۳۵۰هزار تن خواهد رسید و میزان تصفیه شکر خام وارداتی به ۳۲۰هزار تن می‌رسد.
ناصری با بیان اینکه حدود ۴۰درصد شکر مورد نیاز کشور در این شرکت تولید و تصفیه می‌شود پیش بینی کرد در سال آینده زراعی تولید شکر در این شرکت به ۶۰۰هزار تن برسد.
به گزارش ایرنا  بنای طرح‌های هفت‌گانه شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی در شمال و جنوب اهواز با ۸۴هزار هکتار از اوایل دهه ۷۰ گذاشته شد و پس از ۱۰ سال یکی پس از دیگری وارد چرخه تولید شدند.ظرفیت اسمی طرح‌های هفتگانه نیشکر، تولید ۷۰۰هزار تن شکر در سال است.
طرح‌های هفت گانه نیشکر امیرکبیر، سلمان فارسی ، امام خمینی(ره) دهخدا ، حکیم فارابی ، دعبل خزاعی و میرزاکوچک خان ، ۴۰درصد نیاز کشور به شکر را تامین می‌کنند. نیاز سالانه کشور به شکر ۲.۲میلیون تن است.

       

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.