منصور روزدار روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در حال حال حاضر تمام اماکن ورزشی استان طبق ابلاغیه وزارت ورزش تعطیل است و فعالیت باشگاه ها تا آخر امسال غیرقانونی است.

وی با بیان اینکه وجود یک مورد جدید مثبت کرونا می‌تواند ابعاد این اپیدمی را بیشتر کند گفت: به همین جهت باید همه امکانات و ظرفیتهای لازم برای کنترل انتشار و ممانعت از همه گیر شدن این اپیدمی به کار گرفته شود.

رییس هیات پزشکی ورزشی خوزستان با اشاره به اینکه ویروس کرونا افراد کهنسال و کسانی که سیستم ایمنی ضعیفی دارند را بیشتر از دیگر قشرهای جامعه مورد هدف قرار می‌دهد افزود: هر چند تاکنون دیده شده در دنیا افراد جوان هم به این بیماری مبتلا شده‌اند، لذا همه افراد جامعه باید مسائل بهداشتی را رعایت کنند.

وی بیان کرد: حدود ۸۲ درصد از علائم این بیماری بسیار خفیف است و امکان دارد افراد به این ویروس مبتلا شوند ولی حتی خودشان متوجه نشده و به مراکز درمانی مراجعه نکنند.

تا ظهر روز یکشنبه تعداد افراد مبتلا به ویروس کرونا در خوزستان ۶۹ نفر ثبت شده است که ۱۶ نفر از آنها فوت شده اند.

ویروس کرونا که رسما کووید – ۱۹ نام دارد، نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد تاکنون به بیش از  یکصد کشور سرایت کرده و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته است تا وضعیت فوق العاده اعلام کند.

تعداد ابتلای قطعی به ویروس کرونا در کشور تا ظهر شنبه ۱۷ اسفندماه به پنج هزار و ۸۲۳ نفر و فوت ناشی از آن به ۱۴۵ نفر رسیده و همچنین هزار و ۶۶۹ نفر تاکنون بهبود یافته‌اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.