بیژن بداغی پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه واحدهای الکل سازی خرمشهر ابتدا نیاز منطقه را برطرف کنند، گفت: با توجه به ظرفیت تولید الکل در واحد الکل سازی تعاونی شماره یک خرمشهر روزانه ۱۰ هزار لیتر و الکل فن‌آوران اروند روزانه ۲۵ هزار لیتر الکل ۹۶ درصد مقرر شد پس از رفع نیاز شهرهای آبادان، خرمشهر و شادگان مازاد آن به شهرهای دیگر اختصاص داده شود.

وی با اشاره به  استقرار ۲ بازرس از اداره صنعت، معدن و تجارت همراه ۲ نماینده از معاونت غذا و دارو در واحدهای الکل‌سازی خرمشهر گفت: به منظور پیشگیری از ویروس کرونا و دسترسی مردم به مواد ضدعفونی کننده نرخ الکل با گلیسیرین، بدون گلیسیرین و ژل با همکاری رئیس انجمن داروخانه های آبادان و خرمشهر تعیین و به داروخانه‌های این شهرستان ها ابلاغ شد ضمن اینکه داروخانه‌های سطح شهرستان مواد ضدعفونی کننده مانند الکل را بر حسب نیاز در اختیار مردم قرار دهند.

وی همچنین از گشت مشترک با حضور دستگاه‌های مختلف از جمله دادستانی، معاونت غذا و دارو، تعزیرات و اداره صمت خرمشهر خبر داد و گفت: در همین راستا به منظور جلوگیری از گرانفروشی و احتکار مواد ضدعفونی طی گشت مشترک تعدادی از افراد متخلف شناسایی و پس از تشکیل پرونده به اداره تعزیرات حکومتی معرفی شدند.

 بداغی از مردم خرمشهر خواست در صورت مشاهده کمبود و یا نبود مواد ضدعفونی کننده، موضوع را به نمایندگان اداره صمت مستقر در کارخانه ها اطلاع دهند تا به سرعت رفع نیاز شود.

کرونا مانند سایر ویروس‌های تنفسی است که در افراد دارای نقص ایمنی مانند بیماران دیابتی، دیالیزی و دارای بیماری‌های خود ایمنی می‌تواند خطرناک باشد ولیمرگ‌ و میر ناشی از آن تاکنون بیش از سه درصد گزارش نشده است.

این ویروس که با منشا چین پیدا شده یک ویروس ناشناخته است و تنها راه مقابله با آن رعایت بهداشت فردی و حاضر نشدن در اجتماعات و محافل عمومی است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.