به گزارش خبرنگار مهر، مهرزاد خلیلیان عصر امروز در مجمع سالیانه هیئت پزشکی ورزشی خوزستان در اهواز با اشاره به اینکه شعار ما در فدراسیون «ورزش پشتیبان ورزش قهرمانی و سلامت همگانی» است، اظهار کرد: ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر در کشور در حال ورزش کردن هستند که البته این ورزش‌ها انواع مختلفی در دو بخش آقایان و بانوان هستند و این نشان می‌دهد که مدل فنی و اجرایی ما یک مدل خاص است.

سرپرست فدراسیون پزشکی ورزشی ایران با اشاره به اینکه هیچ استانی، شاخصه‌های خوزستان را از نظر جغرافیایی، تنوع اقوام، زیست محیطی و آب و هوایی ندارد، گفت: در اینجا بیشترین استعدادهای فوتبال، وزنه‌برداری، دو و میدانی و شنا وجود دارد و این برای اداره کل ورزش و جوانان خوزستان و هیئت پزشکی ورزشی استان یک فرصت است.

خلیلیان در ادامه گفت: همچنین با پیشنهاد مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان، مقرر شد طرح مرکز پزشکی ورزشی در خود این استان آماده شود و امید می‌رود طرح‌های اولیه، نهایی و جزئیات آن نیز مصوب شود.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه در خوزستان بیش از ۲۲۰ هزار قهرمان ورزشکار داریم، یکی از مهم‌ترین اهداف ما «سلامت جامعه» است و در حال طراحی‌های جدید هستیم تا با ورزش آن‌ها را سلامت‌تر و امید به زندگی آن‌ها را نیز بیشتر کنیم.

سرپرست فدراسیون پزشکی ورزشی ایران با بیان اینکه در المپیک یکی از مهم‌ترین چالش‌های دنیا بحث «دوپینگ» است، بیان کرد: در حال حاضر کشور روسیه به خاطر همین موضوع دوپینگ از حضور در بازی‌های المپیک معلق شده است و این نشان می‌دهد جامعه جهانی عزم خود را برای مبارزه شدید با دوپینگ جزم کرده است و مقابل هرگونه رانت و لابی مقاومت می‌کند.

خلیلیان به سفرش به کشور قطر نیز اشاره کرد و گفت: در این سفر قراردادی در خصوص آزمایشگاه کنترل دوپینگ آنها به امضا رساندیم؛ این کشور دارای یک مرکز مدرن درمانی است که قهرمانان بزرگ دنیا مانند نیمار از آن استفاده می‌کنند و شاید ما نیز در آینده بتوانیم چنین مرکزی را داشته باشیم.

سرپرست فدراسیون پزشکی ورزشی ایران با بیان اینکه نخبه‌های ورزشی ما وارد المپیک می‌شوند، افزود: در المپیک نیز یکی از مهم‌ترین چالش‌های دنیا بحث «دوپینگ» است و همان‌طور که می‌دانید وادا قبلاً ایران را یکی از مراکز معتبر از نظر آموزشی می‌دانست و به ما امتیازهای ویژه‌ای داده بود و خوشبختانه طی چند وقت اخیر نیز ارتباطات گسترش پیدا کرده است و به ما امکان فعالیت داده‌اند و ممکن است طرح پاسپورت زیست شناختی را در کشور اجرا کنیم.

خلیلیان همچنین با بیان اینکه وظیفه ما پشتیبانی از ورزش قهرمانی و سلامت همگانی است در جمع خبرنگاران اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین چالش‌های قهرمانان ما آسیب‌دیدگی‌ها هستند و بر این اساس نیز مأموریت ما این است که اگر ورزشکاران و همچنین مربیان و داوران کشور و خوزستان، دچار مصدومیت یا آسیب‌دیدگی شدند، آن‌ها را تحت پوشش قرار دهیم.

سرپرست فدراسیون پزشکی ورزشی ایران با بیان اینکه قلب سیستم پزشکی ورزشی، کمیته خدمات درمانی آن است، گفت: یکی از مهم‌ترین برنامه‌های ما برای کل کشور نیز ایجاد مراکزی است که خدمات بهتر و به روزتر ارائه دهند زیرا دنیا منتظر ما نمی‌ماند.

وی در پایان گفت: مهم‌ترین کار ما رساندن ورزشکار به میدان مسابقه است و در بخش «سلامت همگانی» نیز کارهای جدیدی همچون تشکیل کمیته سلامت را آغاز کرده‌ایم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.