محمدرضا برادران روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه توسعه ورزش همگانی نیازمند فرهنگ‌سازی است، افزود: یک میلیون و ۲۹۳ هزار نفر در این برنامه‌های ورزش همگانی استان مشارکت داشتند.

وی با اشاره به اینکه ورزش همگانی در پیشگیری از آسیب‌های جسمی و روحی بسیار موثر است، اظهارداشت: در این برنامه‌های ورزشی ۷۱۰ هزار و ۱۸۸ مرد و ۵۸۲ هزار و ۹۳۱ نفر زن مشارکت داشتند.

وی گفت: برگزاری ۲۴۲ برنامه پیاده‌روی، ۱۱ هزار و ۲۹۲ مورد ورزش صبحگاهی، هزار و ۱۵۳ مورد کوه‌روی و کوهپیمایی، ۲۲۲ مورد دوچرخه‌سواری، برگزاری ۲ هزار و ۵۱۰ مسابقه ورزشی مختلف، برگزاری ۹۶۸ همایش و جشنواره فرهنگی و ورزشی و ۲۳۹ مسابقه در محلات از جمله آنهاست.

وی توسعه ورزش همگانی را از اولویت‌های اداره کل ورزش و جوانان استان ذکرکرد و ادامه‌داد: البته این به معنای بی‌توجهی به ورزش حرفه‌ای و قهرمانی نیست.

برادران با بیان اینکه برای همگانی کردن ورزش در جامعه باید از تمامی ظرفیت‌های دستگاه‌های اجرایی استان بهره برد، افزود: برنامه‌ریزی خوبی برای توسعه ورزش در بین اقشار مختلف جامعه انجام شده و در طول سال به مرحله اجرا در خواهد آمد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان اردبیل گفت: توسعه ورزش همگانی در کاهش ناهنجاری‌های اجتماعی در جامعه نقش بسزایی دارد.

وی اظهارداشت: رشد و توسعه ورزش همگانی علاوه بر ایجاد شور و نشاط در بین آحاد مختلف مردم جامعه باعث افزایش سلامتی و تندرستی آنها نیز خواهد شد.

او بیان‌کرد: هیات ورزش‌های همگانی و هیات ورزش روستایی و بومی محلی با تعامل و همکاری هم می‌توانند باعث توسعه ورزش همگانی در جامعه شوند.

وی افزود: از مجموع ۵۳ هزار و ۶۸۱ ورزشکار بیمه شده استان در ۱۰ ماه سال‌جاری هفت هزار و ۹۴۳ نفر مربوط به هیات ورزش‌های همگانی بوده و این هیات به لحاظ تعداد 

بیمه‌شدگان در بین هیات‌های ورزشی فعال استان رتبه دوم را دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.