به گزارش خبرنگار مهر، غلامرضا شریعتی عصر امروز در مراسم افتتاح سالن اجتماعات مهران خسروی هندیجان با گرامیداشت ایام دهه فجر اظهار کرد: امروز پروژه‌های مختلفی با اعتبار ۳۰۰ میلیارد ریال به بهره‌برداری رسیده و تعدادی پروژه نیز با اعتبار ۲۵۰ میلیارد ریال کلنگ زنی شده است.

وی افزود: فیبر نوری یکی از مشکلات این شهرستان بود که یک رشته فیبر نوری داشتند که موقع بروز حوادث قطع می‌شد ولی امروز دومین رشته نیز به بهره‌برداری و هندیجان با ۲ مسیر فیبر نوری تغذیه می‌شود.

استاندار خوزستان ادامه داد: تا چند ماه آینده نیز با تقویت فیبر نوری شهرستان مسیرهای فعلی را با سه رشته افزایش می‌دهیم.

شریعتی عنوان کرد: باید به تدریج شهرستان هندیجان را به توسعه برسانیم و به همین منظور تاکنون گام‌های خوبی برداشته شده است.

وی تصریح کرد: باید از مزایای موجود در شهرستان هندیجان از جمله دام‌پروری و شیلات که جزو ظرفیت‌های حذف نشدنی شهرستان هستند که باید بیشتر از آن استفاده کنیم.

استاندار خوزستان بیان کرد: ۳۹۵ هکتار آبزی‌پروری انجام شده است و چند درخواست جدید داریم.

وی اضافه کرد: خلق فرصت‌های جدید آبزی‌پروری و توسعه زیرساخت‌های گردشگری را نیز در دستور کار داریم.

شریعتی گفت: بحمدلله با اقداماتی که در حوزه‌های مختلف و توسعه زیرساخت‌ها انجام می‌شود، هندیجان از شرایط قبل دور و به شرایط رشد و توسعه نزدیک می‌شود.

استاندار خوزستان بیان کرد: هندیجان استعدادهای زیادی دارد و باید پتانسیل‌های بالقوه آن را نیز بالفعل کنیم.

وی عنوان کرد: با وجود اینکه شهرستان هندیجان بیش از ۱۰ سال قبل شهرستان شده اما ادارات بسیاری در آن استقرار نیافته بودند، امروز چند این اداره در این شهرستان آغاز به کار کرد که این موضوع باعث افزایش رغبت ماندگاری مردم در هندیجان می‌شود.

شریعتی افزود: انجام امورات در خود شهرستان احساس استقلال و شهرستان شدن واقعی را به مردم منتقل و کارها نیز تسهیل می‌شود؛ همچنین دیگر نیاز نیست رنج، خطر و سختی‌های مسیر جاده‌ها را طی کنند.

استاندار خوزستان ادامه داد: با این اقدامات وابستگی هندیجان به شهرستان ماهشهر حذف می‌شود و امکان توسعه شهرستان نیز با افزایش و توسعه زیرساخت‌های اداری بهتر فراهم می‌شود.

وی گفت: این سالن به همت خیر نیک اندیش سعید خسروی و پشتیبانی اداره کل نوسازی مدارس خوزستان ایجاد شده که از آنها تقدیر و تشکر می‌کنیم؛ هر کار مثبت و خیری که در دنیا انجام می‌شود به عنوان باقیات و صالحات در کارنامه اعمال فرد از دست رفته ذخیره می‌شود.

شریعتی اظهار کرد: باید از ظرفیت‌های منطقه استفاده و توسعه اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و تجاری بیش‌ازپیش برای هندیجان رقم بخورد.

وی افزود: توسعه شهرستان در صنعت شیلات، تجارت، بازرگانی، کشاورزی، صنایع تبدیلی و گردشگری انجام شود و در این صورت هندیجان شهرستان مهاجرپذیر می‌شود.

استاندار خوزستان در خاتمه با ابراز امیدواری نسبت به تسهیل شرایط اشتغال‌زایی و توسعه در هندیجان گفت: آب‌رسانی به بحرکان نیز شرایط افزایش ظرفیت‌های گردشگری در هندیجان را فراهم می‌کند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.