در ادامه افتتاح طرح های کشاورزی، خدماتی، صنعتی و آموزشی در شهرستان سقز، حسین خوش اقبال روز یکشنبه به صورت نمادین در آیین افتتاح طرح خدمات انبارداری و نگهداری محصولات کشاورزی و غذایی واقع در روستای قیسلون حضور یافت.

رییس جهاد کشاورزی سقز در آیین افتتاح طرح خدمات انبارداری و نگهداری محصولات کشاورزی در سقز اظهار داشت: با بهره برداری از ۵۱ طرح بیش از ۵۰۰ خانوار از مزایای آن بهره مند، و برای ۱۳۸ نفر اشتغال زایی و زمینه تثبیت ۳۷۴ شغل فراهم می شود.

محمد نافع علایی نیا با بیان اینکه امروز طرح خدمات انبارداری و نگهداری محصولات کشاورزی و غذایی واقع در روستای قیسلون به بهره برداری رسید، افزود: گوسفندداری صنعتی ۳۰۰ راسی تُرجان، پروژه فعال سازی و خرید گاو شیری ۳۰ راسی صنعتی در مجتمع آدینان از جمله طرحهای شاخصی است که در دهه فجر افتتاح شد.

وی یادآور شد: ایجاد ۱۷ زنبورستان، احداث و خرید ۱۴ واحد گوسفند داشتی نیمه صنعتی و صنعتی، احداث و خرید ۶ واحد گاو شیری و صنعتی، خرید یک واحد پرواربندی گوساله نیمه صنعتی، اجرای ۲۱۱ هکتار سیستم های آبیاری تحت فشار(بارانی و قطره ای)، اجرای ۳۴۵ هکتار سیستم های آبیاری کم فشار هم امروز به بهره برداری رسید.

علایی نیا اضافه کرد: همچنین طرح های توسعه ۱۴۱ هکتار باغات انگور و بادام در زمین های دیم و آبی، یک واحد بسته بندی تخم مرغ و تخم بلدرچین، پرورش قارچ خوراکی نیمه صنعتی و تجهیز و نوسازی ۳۲ دستگاه ماشین های کشاورزی از دیگر طرحها است که با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان تحویل کشاورزان قرار گرفت.

حسین خوش اقبال، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان امروز با حضور در شهرستان سقز چند طرح کشاورزی را افتتاح و در ادامه نشست های را با مسوولان محلی شهرستان انجام داد.  

سقز با بیش از ۲۲۶ هزار نفر جمعیت دومین شهرستان پر جمعیت استان کردستان است که در ۱۹۰ کیلومتری شمال سنندج مرکز این استان قرار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.