به گزارش ایرنا کیامرث حاجی زاده روز چهارشنبه در نشست شورای سلامت و امنیت غذایی درسرسرای شهید رجایی استانداری خوزستان بیان کرد: ادارات و سازمان ها باید هماهنگی بیشتری با بهداشت و درمان و دانشگاه‌ها داشته باشند که اداره کل حمل ونقل جاده ای، بنادر و کشتیرانی و شرکت‌های پتروشیمی و فولاد از آن جمله هستند.

وی افزود: این موضوع یک مصوبه و الزام جدی برای پیشگیری از کرونا ویروس است.

حاجی زاده ادامه داد: در کشور ایران به دلیل تحریم‌های ظالمانه و دسترسی نداشتن به برخی از خدمات، تجهیزات و یا دارو، اگر این ویروس وارد کشور شود مشکلات زیادی برای مردم ایجاد می‌کند.

سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری خوزستان توضیح داد: این موضوع ملی و جهانی است و مربوط به یک بخش و جزیره ای به نام بهداشت و درمان نیست بلکه همکاری همه دستگاه‌ها را می طلبد.

وی گفت: تا حد امکان باید پیشگیری کنیم اما باید شرایط مقابله احتمالی را نیز باید داشته باشیم.

حاجی زاده اضافه کرد: باید تجهیزات و دارو و امکانات لازم فراهم باشد چون پیشگیری از این بیماری اولویت خوزستان است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان ادامه داد: نشست‌هایی نیز باید با بیمارستان‌های خصوصی برگزار شود و در صورت نیاز از آنها نیز به عنوان مرجع استفاده کنیم.

تاکید بر مدیریت جو روانی

وی در ادامه بر مدیریت جو روانی تاکید کرد و گفت: از رسانه ها و روابط عمومی‌های دانشگاه‌ها می‌خواهیم که اطلاع رسانی را با ظرافت خاصی مدیریت کنند و باعث تشویش اذهان عمومی نشوند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپوراهواز نیز گفت: پیگیری‌ لازم برای ورود بیمارستان‌های خصوصی به این موضوع باید انجام شود تا به وظیفه ملی خود جامه عمل بپوشانند.

دکتر فرهاد ابول نژادیان افزود:بخش‌های پشتیبان را در بیمارستان ها ایجاد کردیم تا آمادگی لازم داشته باشند و بهداشت در زمینه اطلاع رسانی و پیشگیری اقدامات لازم را انجام می‌دهد.

قول وزارت بهداشت برای اختصاص دوربین حرارتی

وی بیان کرد: با هماهنگی لازم با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، قول داده شد که دوربین حرارتی به خوزستان اختصاص یابد تا در یکی از مرزهای پرتردد نصب و نفرات تب دار را شناسایی کند.

ابول نژادیان از ادارات درخواست کرد که در بالای قبوض، آب ، برق و یا گاز و یا در سربرگ های نامه ها پیام هشدار در این زمینه درج کند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز ادامه داد: دهم اکنون نیاز به ذخیره دارویی خاصی نداریم و نگرانی وجود ندارد.

وی اضافه کرد: مسوولان بهداشت و درمان دانشگاه‌ها در دانشکده‌های مختلف کلاس آموزشی در این زمینه برگزارکنند و دانشگاه علوم پزشکی در این زمینه آمادگی تامین نیروی انسانی را دارد.

اهمیت جلب اعتماد مردم

ابول نژادیان با تاکید بر جلب اعتماد مردم گفت:  تاکنون موردی از کرونا ویروس در کشور گزارش نشده و اگر موردی از بیماری مشاهده شود شفاف اعلام می‌کنیم و دلیلی برای کتمان وجود ندارد.

دکتر سید مهدی حسینی زاده رییس مرکز بهداشت خوزستان نیز گفت: باید یک تیم آماده برای انجام اقدامات پیشگیرانه داشته باشیم و از مدیران و دستگاه‌های مختلف خوزستان انتظارمی رود مشارکت کنند.

محمد صادق کریمی کیا مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خوزستان نیز گفت: مصوب می شود که تنها مرجع اعلام نظر و تصمیم گیری در خصوص بیماری کرونا ویروس، شورای سلامت خوزستان است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.