دکتر بابک نخستین روز چهارشنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا با بیان این که قدرت ویروس کرونا از آنفولانزا کمتر است، گفت: قدرت تلفات و شدت بیماری‌زایی ویروس کرونا از آنفولانزا کمتر است اما شیوع و سرایت آن سریع‌تر انجام می‌گیرد.

وی با اعلام این که هنوز مورد مثبتی از ابتلا به ویروس کرونا در ایران گزارش نشده است، افزود: دانشگاه علوم پزشکی اردبیل تدابیر لازم جهت پیشگیری و توصیه‌های بهداشتی را اندیشیده و در صورت شیوع و بروز احتمالی این بیماری، زیر ساخت‌های درمانی برای اقدامات لازم آماده شده است.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل بیان کرد: بر این اساس و برای جلوگیری از احتمال شیوع، مردم باید موارد بهداشتی را به دقت رعایت کنند.

وی همچنین فعالسازی شبانه روزی گروه مجهز مبارزه با بیماری‌های واگیر در محل پایانه مرزی بیله‌سوار در جهت کنترل ورود اتباع خارجی مشکوک به بیماری کرونا، کسب آمادگی بر اساس آخرین دستورالعمل و سیاست‌های کلی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی، برگزاری کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان با هدف تبیین آخرین وضعیت کشور و استان در رابطه با بیماری کرونا و هماهنگی با بخش‌های درمانی و بهداشتی استان را از جمله اقدامات انجام شده در استان اردبیل اعلام کرد.

نخستین بر رعایت پیام‌های آموزشی و توصیه‌های بهداشتی در خصوص بیماری‌های حاد تنفسی از قبیل سرما خوردگی، آنفلوانزا و کرونا ویروس از طرف مردم تاکید کرد و گفت: مردم برای آگاهی از راه‌های پیشگیری و آخرین وضعیت بیماری کرونا ویروس جدید، فقط به اطلاعیه‌ها و پیام‌های وزارت بهداشت کشور توجه کنند.

وی اضافه کرد: مردم به اطلاعاتی که توسط منابع غیرموثق در خصوص گسترش بیماری کرونا ویروس از طریق فضای مجازی منتشر می شود، اعتماد نکنند.

کرونا ویروس یا بیماری کرونا در کشور چین از طریق حیوان به انسان و سپس از انسان به انسان منتقل شده به رغم این که میزان کشندگی بیماری کرونا ویروس جدید چین بسیار کم گزارش شده ولی سالمندان و افراد دارای نقص سیستم ایمنی از جمله گروه‌های پرخطر در مقابل این بیماری هستند.

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علایم بیماری کرونا ویروس جدید است.

کارشناسان بهداشتی، پرهیز از دست دادن و روبوسی با افراد دارای علایم تنفسی(سرفه ـ عطسه) پوشاندن دهان و بینی هنگام سرفه و عطسه با دستمال و یا قسمت بالای آستین، شست و شوی کامل و مکرر دست‌ها با آب و صابون حداقل به اندازه ۲۰ ثانیه، استفاده از ژل‌های ضدعفونی کننده  با پایه الکل و خودداری از تماس دست آلوده با چشم، بینی و دهان را از جمله راه‌های مقابله و پیشگیری ویروس کرونا اعلام کردند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.