به گزارش خبرنگار مهر، محمد حیدری شنبه شب در جلسه شورای اداری خرمشهر در سالن جلسات فرمانداری ویژه این شهرستان، اظهار کرد: انتخابات برای نظام جمهوری اسلامی مهم است چرا که هدف دشمن جدا کردن مردم از صندوق رأی است و از آنجاکه صندوق شاخص مقبولیت است و حضور در انتخابات معیار است و باید برای حضور حداکثری مردم پای صندوق‌های رأی کوشید.

فرماندار خرمشهر، اعتمادسازی را لازمه افزایش مشارکت مردم در انتخابات دانست و گفت: انتخابات باید امیدبخش باشد چرا که دشمن به دنبال پاشیدن بذر ناامیدی است و انتخابات فرصت اعتماد افزایی است.

وی افزود: از ظرفیت دهه فجر می‌توان برای اعتمادسازی استفاده کرد چرا که هر چقدر بتوان میزان اعتماد مردم را افزایش داد، می‌توان شاهد حضور بیشتر مردم پای صندوق‌های رأی بود.

حیدری، برگزاری برنامه‌های «بصیرت افزایی» در راستای برگزاری انتخابات سالم را خواستار شد و حضور در مساجد و حسینیه‌ها را به‌عنوان یکی از برنامه‌های خود برای روزهای مانده تا انتخابات اعلام کرد.

فرماندار خرمشهر، رعایت اصل بی‌طرفی را به‌عنوان یک الزام برای مدیران دولتی یادآور شد و در ادامه اظهار کرد: هیچ دستگاه اجرایی حق ندارد و نمی‌تواند کارشکنی کند و این موضوع به شهرداران و بخشداران تأکید شده که باید به دهیاران نیز منتقل شود چرا که برگزاری انتخابات بی‌طرفانه امانت است.

وی افزود: حداقل باید یک هفته پیش از برگزاری انتخابات همه کارهای اجرایی انتخابات، پایان یابد و کارهای عمرانی اعم از حفاری‌ها و دیگر اقداماتی که باعث نارضایتی مردم می‌شوند در مدت باقی‌مانده تا ۲۲ بهمن و انتخابات متوقف شود.

حیدری در خصوص اختلاف‌های میان شورای شهر و شهردار خرمشهر نیز گفت: شورای شهر باید با شهردار همکاری کند؛ چراکه در این برهه زمانی نه زمان مناسب و نه دلیل و موضوعی برای اختلاف وجود ندارد و در صورت مشاهده ادامه‌دار بودن اختلافات از اختیارات مطلقی که قانون شوراها به فرماندار داده است، استفاده می‌کنم.

فرماندار خرمشهر در ادامه به سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: دستاورد نظامی جمهوری اسلامی «مردم‌سالاری دینی» و «دموکراسی» است که حکومتی مدرن در دنیای امروز است.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی بر خواسته از انتخابات است، کارآمدی نظام سیاسی و رضایتمندی مردم را دو اصل جدانشدنی این انقلاب خواند.

حیدری رفع به موقع مشکلات مردم و مدیریت جهادی را لازمه تحقق این دو اصل دانست و خطاب به مدیران دولتی اظهار کرد: خرمشهر مدیر جهادی، متعهد و متخصص می‌خواهد، نیروی جهادی که دل درگرو حل مشکلات دارد تا خرمشهر در جایگاه خود قرار گیرد.

وی برنامه محوری را یک الزام برای مدیران خواند و گفت: مدیر بی‌برنامه کارایی ندارد و مدیران باید برای سال آینده خود برنامه داشته باشند؛ چراکه نظم سرآغاز پیشرفت است و باید سرلوحه قرار گیرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.