در این یادداشت آمده است: وعده های توخالی و رویایی برخی نامزدهای انتخاباتی نه تنها دردی از مشکلات جامعه را حل نمی کند بلکه باعث افزایش سطح توقع ها و از بین بردن اعتماد در جامعه می شود چرا که این کاندیدها به جای عمل به وعده های خود بیشتر به آرا مردم دلخوش هستند که این آسیبی بسیار خطرناک برای جامعه به خصوص بدبین کردن مردم به نظام است و این خواسته دشمنان و شیطان صفتان نظام است که بدنبال روزنه ای برای نفوذ در دل افکار عمومی هستند.
یکی از مهمترین ابزارهای مشارکت سیاسی مردم و تحقق اهداف نظام جمهوری اسلامی عرصه انتخابات مختلف است و می توان گفت این رویداد تکلیفی مهم و حساس است که اگر با ژرف اندیشی و اتخاذ تدابیر و مقدمات آن از سوی مسئولان و سایر دست اندرکاران عملی شود می تواند انقلاب اسلامی را در برابر بسیاری از هجمه ها و آسیب های دشمنان بیمه کند.
تامین امنیت روند انتخابات وظیفه ای همگانی است و باید در این راستا همه تلاش جدی کنند تا هماهنگی و همکاری لازم میان نهادهای اجرایی و نظارتی به وجود آید و انتخاباتی سالم در چارچوب قانون برگزار شود؛ چون زمانی انتخابات سالم است که تمام بایسته‌های قانونی در برگزاری آن رعایت شود و نامزدها آزادانه و در فضایی امن با هم رقابت کنند و ‌دخالتی از سوی کسی یا گروهی یا نهادی در روند انتخابات اعمال نشود.
انتخابات، مظهر حضور مردم است. شرکت در انتخابات هم حق مردم و هم وظیفه آنان است، حق مردم است برای اینکه بیایند و یک انتخاب اصلح داشته باشند، تکلیف‏ مردم است چون با حضورشان نظام اسلامی تقویت و بیمه می شود لذا وعده های توخالی و رویایی برخی نامزدهای انتخاباتی نه تنها دردی از مشکلات جامعه حل نمی کند بلکه باعث افزایش سطح انتظارها و از بین بردن اعتماد جامعه می شود چرا که این کاندیداها به جای عمل به وعده های خود بیشتر به آرای مردم دلخوش هستند که آین آسیبی بسیار خطرناک برای جامعه و بدبین کردن مردم به نظام است و این خواسته دشمنان و شیطان صفتان نظام است که بدنبال روزنه ای برای نفوذ در دل افکار عمومی هستند در زیر به بخشی از فرمایشات امام راحل در این زمینه اشاره می شود:
- امروز شرکت در انتخابات ریاست جمهوری نه فقط یک وظیفه اجتماعی و ملی است، بلکه وظیفه ای شرعی اسلامی و الهی است که شکست در آن، شکست جمهوری اسلامی است، که حفظ آن بر جمیع مردم از بزرگترین واجبات و فرایض است و وسوسه در آن از شیطان بلکه عمال شیطان بزرگ است.
- انتخابات سرنوشت حتی شمایی که در آنجا هستید را تعیین می‏کند. یک امری که سرنوشت آحاد ملت در دست اوست، وظیفه آحاد ملت است که در آن دخالت کنند، مربوط به یک قشری، دون قشری نیست، همه باید در این دخالت بکنند.
دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا همزمان روز جمعه 29 اردیبهشت آینده برگزار می شود.
منبع: پایگاه خبری غرب آنلاین
6033
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.