به گزارش ایرنا، سیدعباس دانایی روز دوشنبه در اولین جلسه شورای اداری شهرستان سمنان در سالن فرمانداری با اشاره به جایگاه ویژه انتخابات در نظام جمهوری اسلامی افزود : مردم ایران اسلامی از ابتدای پیروزی انقلاب تاکنون با حضور گسترده خود در انتخابات، مهر تاییدی بر عملکرد و فعالیت های مسئولان نظام زده و با مشارکت در تعیین سرنوشت خود، افراد شایسته را انتخاب کردند.
وی برگزاری 2 انتخابات در اردیبهشت ماه 96 را بسیار حساس و دارای اهمیت دانست و اظهارداشت : اهمیت انتخابات همین بس که رهبر معظم انقلاب بر شرکت گسترده در انتخابات از سوی همه اقشار، حتی مخالفان نظام و رهبری تاکید داشتند و مردم نیز به این امر به خوبی آگاه می باشند.
وی با بیان این که مردم با حضور خود در پای صندوق های اخذ رای نشان می دهند که به انقلاب امام خمینی (ره) و نظام اسلامی اعتقاد دارند و به آن پایبند هستند، خاطرنشان کرد: اگر شرایط کشوری به گونه ای رقم بخورد که همه سلایق و تفکر ها با عبور از مجاری قانونی، در این انتخابات حضور داشته باشند به طور قطع مشارکت ارزشمند تری را شاهد هستیم.
فرماندار سمنان بر حضور حداکثری مردم در این انتخابات تاکید و اضافه کرد: انتخابات یک فرصت مغتنم است و اگر به خوبی از آن بهره گیری شود برای کشور یک فرصت طلایی به شمار می رود.
دانایی همچنین از ثبت نام 119 نفر داوطلب برای عضویت در انتخابات شورای اسلامی شهر سمنان خبر داد و گفت: تعداد ثبت نام کنندگان در این دوره نسبت به دور چهارم که 95 نفر بوده، از رشد 25 درصدی برخوردار است.
وی با بیان این که 70 نفر داوطلب برای عضویت در انتخابات شورای اسلامی 10 روستای این شهرستان ثبت نام کردند، یادآور شد: از مجموع 189 نفر ثبت نام کننده در شورای اسلامی شهر و روستا، 30 نفر خانم و 159 نفر را آقایان تشکیل می دهند.
دانایی تصریح کرد : از این تعداد 41 داوطلب در ادوار مختلف شوراهای اسلامی شهر و روستا عضویت داشتند و بقیه داوطلبان برای نخستین بار ثبت نام کردند.
استان سمنان دارای هشت شهرستان، 20 شهر، 15 بخش و 400 روستا است و با برگزاری پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در استان سمنان، هزار و 19 نفر به عنوان اعضای اصلی و 642 نفر نیز به عنوان اعضای علی البدل به شوراهای اسلامی شهر و روستا راه می یابند.
فرماندار سمنان همچنین با تبریک 12 فروردین ماه روز جمهوری اسلامی ،گفت: رای آری مردم به جمهوری اسلامی در 12 فروردین 1358 موجب تاسیس نظام جمهوری اسلامی و ماندگاری آن شد.
دانایی ادامه داد : ایران اسلامی همواره برای پیشرفت و بالندگی به رای و اعتماد مردم تکیه کرده و پیشرفت هایی که در عرصه های مختلف در دوران انقلاب اسلامی حاصل شد مرهون اعتماد ملت به این نظام مقدس است.
دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در 29 اری بهشت برگزار می شود..
7470/6026/
خبرنگار: علیرضا عربی ** جانعلی فتحی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.